کد خبر: 19809 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 فوریه 2013 - 10:47

اولین گاف وزیر خارجه جدید آمریکا

خوبان خبر: جان کری که اولین هفته‌ها از آغاز دوره وزارت خارجه خود را سپری می‌کند، در گافی آشکار از تلاش‌های دیپلمات‌های آمریکایی در کشور قرزاقستان قدردانی کرد.

به گزارش خوبان، فارس به نقل از پایگاه “بیزینس اینسایدر” نوشت: جان کری وزیر خارجه جدید آمریکا هفته گذشته با اختراع واژه قرزاقستان سمت جدید خود را به گاف آغاز کرده است.
وی در صحبت‌های خود از تلاش‌های دیپلمات‌های آمریکایی برای استقرار موسسات دموکراتیک در کشوری که اصلا وجود خارجی ندارد، تقدیر کرد.
به نظر می‌رسد که کری در صحبت‌های خود قرقیزستان را که در منطقه‌ای خشک واقع شده و با جمعیت 5.5 میلیون نفری وضعیت اقتصادی مناسبی هم ندارد، با همسایه‌ شمالی‌اش یعنی قزاقستان مملو از منابع طبیعی اشتباه گرفته بوده است.
وزارت خارجه آمریکا هم در جریان انتشار متن کامل سخنرانی کری، این بخش از صحبت‌های او را به کلی حذف کرده و از کنار آن گذشته است.
صحبت‌های کری از جنبه دیگری هم یک گاف سیاسی محسوب می‌شود. چراکه قرقیزستان در جنگ افغانستان یکی از متحدان اصلی آمریکا به شمار می‌آید. این کشور همچنین یکی از اصلی‌ترین دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی از آمریکا به حساب می‌آید. کمک‌های مالی آمریکا به قرقیزستان سالانه بر حدود 41 میلیون دلار بالغ می‌شود.
کری در حال حاضر به لندن سفر کرده است. وی در ادامه سفر خود به ترتیب به آلمان، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، مصر، عربستان سعودی، امارات و قطر نیز سفر می‌کند.

 

انتهای پیام/76


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads