کد خبر: 197990 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 فوریه 2020 - 12:32

پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره گیلان تا پایان این دولت تکمیل می‌شود / مهم‌ترین هدف دولت ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای مردم

طرح تکمیل و بازسازی سالن چندمنظوره طبقاتی جهان‌پهلوان تختی شهرستان لاهیجان در سالن ۸۵ آغازشده و تا سال ۹۴ تنها ۱۶ درصد پیشرفت داشته است اما امروز پس از ۱۳ سال ظهر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خوبان،  طرح تکمیل و بازسازی سالن چندمنظوره طبقاتی جهان‌پهلوان تختی شهرستان لاهیجان در سالن ۸۵ آغاز شده و تا سال ۹۴ تنها ۱۶ درصد پیشرفت داشته است اما پس از ۱۳ سال، ظهر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

سالن تختی لاهیجان دارای دو هزار و‌ ۵۰۰ مترمربع مساحت بوده و‌ با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال از محل درآمد شرکت توسعه اماکن ورزشی افتتاح شد.

مهم‌ترین هدف دولت ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای مردم

وزیر ورزش و جوانان در این مراسم با بیان اینکه برای افتتاح سالن تختی لاهیجان زحمات زیادی کشیده شده است، اظهار کرد: باوجود تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه آمریکا علیه ملت ایران توانستیم پروژه‌های مختلفی را در کشور و لاهیجان افتتاح کنیم.

مسعود سلطانی‌فر با تأکید بر تلاش دولت برای ایجاد رفاه در جامعه گفت: مردم ایران در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته و لایق ارائه بهترین خدمات هستند، به همین دلیل مهم‌ترین هدف دولت ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای مردم است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری وزارت ورزش برای افتتاح پروژه در سال ۹۸ گفت: هدف‌گذاری دولت در حوزه ورزش افتتاح ۷۰۰ پروژه در امسال بوده است که فقط در دهه فجر ۲۹۴ پروژه با میزان اعتبار چهار هزار میلیارد ریال افتتاح‌ شده و امیدوارم تا پایان سال به افتتاح دیگر پروژه‌ها برسیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه استان گیلان دارای ظرفیت خوبی در حوزه ورزشی است، بیان کرد: در دهه فجر امسال در استان گیلان ۱۲ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که نشان‌دهنده اهمیت ورزش در گیلان است.

تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره تا پایان عمر دولت

استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح سالن تختی لاهیجان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سالن چندمنظوره تختی لاهیجان با همت دست‌اندکاران و مسؤولان مختلف بالاخره تکمیل شد و مردم و جوانان می‌توانند به‌راحتی از این سالن برای نشاط و شادابی خود استفاده کنند.

ارسلان زارع، دهه فجر را یادآور عزت ملت ایران دانست و گفت: میزان، حضور و تعداد شرکت‌کنندگان در رویدادهای مختلف سیاسی را ارزش‌گذاری می‌کنند و انقلاب به سبب حضور پرشور مردم از جمله کامل‌ترین انقلاب‌های دنیا به‌واسطه حضور جوانان بوده است.

وی با تأکید بر تحقق ارزش‌های آرمانی انقلاب اسلامی افزود: دولت اعتقاد خاصی به استفاده از جوانان در عرصه‌های مختلف دارد، زیرا جوانان نقش مهمی در رسیدن جمهوری اسلامی به اهداف خود دارد.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه دولت در تلاش است تا پروژه‌های ورزشی گیلان را تا پایان عمر خود به پایان برساند، تصریح کرد: در دهه فجر امسال در استان گیلان ۹۵۵ پروژه عمرانی با میزان اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ازجمله سالن تختی لاهیجان به بهره‌برداری رسیده و امیدوارم تا پایان این دولت بتوانیم پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره ازجمله در حوزه ورزش را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

ایجاد اشتغال برای ۴۷۰ نفر در لاهیجان

فرماندار شهرستان لاهیجان در این مراسم با بیان اینکه همه مدیران برای افتتاح این سالن زحمت کشیدند، اظهار کرد: افتتاح این سالن در این شرایط اقتصادی کار بسیار سختی بود اما خوشبختانه بعد از سال‌ها باوجود تنگناها توانستیم این سالن را به بهره‌برداری برسانیم.

اسماعیل میرغضنفری با اشاره به میزان اشتغال ایجاد درشده در شهرستان لاهیجان با افتتاح پروژه‌های دهه فجر گفت: با افتتاح پروژه‌های مختلف در این شهرستان برای ۴۷۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجادشده است.

وی با بیان اینکه سفر دولت به استان گیلان بسیار برای لاهیجان مفید بوده است، تصریح کرد: در سفر هیئت دولت به گیلان ۴۷۰ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه‌های مهم در شهرستان لاهیجان اختصاص‌یافته و از این مقدار پنج میلیارد تومان به افتتاح این سالن تعلق گرفت.

فرماندار لاهیجان، این شهرستان را شهر چای معرفی کرد و افزود: شهرستان لاهیجان دارای محصولات استراتژیک بسیار خوبی مانند چای دارد که اگر به آن توجه شود بسیار برای این شهرستان مثمر ثمر است.

میر غضنفری با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای افتتاح پروژه‌های دهه فجر در لاهیجان بیان کرد: از میزان اعتبار هزینه شده برای افتتاح پروژه‌های لاهیجان ۷۲ درصد دولتی و مابقی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بوده است.

مدیر شرکت توسعه و اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان در این مراسم با بیان اینکه سالن چندمنظوره لاهیجان دارای دو بخش است، اظهار کرد: این سالن برای انجام ورزش‌های توپی بسیار مناسب بوده و دارای دو سالن مجزا و رختکن است که می‌تواند میزبان مسابقات خوبی باشد.

کریمی با اشاره به چگونگی تکمیل سالن چندمنظوره تختی لاهیجان افزود: این پروژه تا سال ۹۷ تقریباً تعطیل بوده و مقررشده بود در هفته دولت تکمیل شود اما با دستور مستقیم وزیر ورزش روند تکمیل آن تسریع یافت و بعد از ۱۳ سال آماده بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads