کد خبر: 197983 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 فوریه 2020 - 12:48

شهردار خشکبیجار در گفتگو با خوبان خبر ؛

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری گیلان در خشکبیجار افتتاح شد/ از شیرینی تیان حلوا رونمایی می شود

صبح امروز همزمان با چهارمین روز از دهه فجر نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان خشکبیجار تحت عنوان به همت شهرداری و شورای اسلامی خشکبیجار افتتاح شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ صبح امروز همزمان با چهارمین روز از دهه فجر نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های بانوان خشکبیجار تحت عنوان به همت شهرداری و شورای اسلامی خشکبیجار افتتاح شد.  

شهردار خشکبیجار دز حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خوبان خبر ، گفت: در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه دستاوردهای روستائیان بخش خشکبیجار از امروز  شروع به کار کرد.

صدرالله فرخی با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان بخش بیان داشت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند بدون واسطه و مستقیم محصولات این قشر زحمتکش را به بازار مصرف مردم برساند.

وی  گفت: در غرفه‌های این نمایشگاه انواع مواد تولیدی کشاورزی و صنایع دستی ، بافنی مجلی ، نان محلی ، تیان‌ حلوا عرضه شده و نمایشگاه به مدت یک هفته بازدید و خرید مردم با قیمت مناسب در محوطه سهرداری دایر است.

صدالله فرخی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه برکت یکی از وضایف شهرداری ها جهت حمایت از تولیدات بومی محلی منطقه است،افزود:شهرداری ها در طول سال محلی برای برپایی همچنین نمایشگاه دایر می کنند تا شرکت محصولات محلی خود را در در معرض دبد دیگران قرار می دهند. 

شهردار خشکبیجار ادامه داد: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسب و موثری است تا علاقه‌مندان با هنرهای اصیل و سنتی منطقه آشنا و ضمن بازدید از بازارچه صنایع دستی نیازهای خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

به گفته وی، شیرینیتیان حلوا خشکبیجار که تیرماه سال جاری در جلسه کمیته ثبت آثار ناملموس کشور در فهرست میراث ملی کشور قرار گرفته است ، ۲۱ بهمن با حضور مسولین شهرستانی و محلی رونمایی می شود.

 

انتهای پیام/۲۳۲۲

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. محمد
     | 2021/02/28 - 20:40
    پاسخ

    سلام. دستور ساختش چطور هست؟ توی خونه هم می تونیم درست کنیم؟ قدیما پدر خدا بیامرز من یه اوستا کار میشناخت دم عید سفارش می داد برامون درست می کرد ولی بعد از فوت پدرم دیگه نمی دونم اون اوستا کار کیه و کجاست اگه تو خونه هم بشه درست کرد خوب میشه یا یه اوستا کار پیدا کنم واسم درست کنه

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads