کد خبر: 197980 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 فوریه 2020 - 09:18

استاندار گیلان عنوان کرد

رتبه دهم گیلان در کمترین نرخ تورم کشور

استاندار گیلان به گزارش مرکز آمار ایران اشاره کرد و یادآور شد: گیلان در آذرماه امسال رتبه دهم کمترین نرخ تورم کشور را داشت.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع  روز گذشته در شورای برنامه ریزی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را گامی برای توسعه استان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: برای هرگونه فعالیتی باید براساس راهبردها گام برداشت و لذا سند مذکور اولویت ها و برنامه ریزی ها و راهبردهای ما را در حوزه زنان و خانواده مشخص می کند.

وی مهمترین رکن اساسی و موثر در توسعه یافتگی هر جامعه ای را منابع انسانی کارآمد آن جامعه دانست و افزود: سرمایه انسانی کارآمد از خانواده سالم و پویا و بانشاط حاصل می شود لذا جا دارد از مزیت های خوب استان علیرغم وجود کاستی ها استفاده شایسته کنیم.

استاندار گیلان نرخ باسوادی گیلان را بالاتر از میانگین کشور دانست و تصریح کرد: نرخ تحصیلات دانشگاهی و مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی و کارآفرینی نیز در گیلان فوق العاده است.

زارع همچنین به گزارش مرکز آمار ایران اشاره کرد و یادآور شد: گیلان در آذرماه امسال رتبه دهم کمترین نرخ تورم کشور را داشت. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی گیلان در سال گذشته ۴۴ درصد بوده که این رقم برای کشور ۴۰.۵ درصد است.

وی نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گیلانی در سال گذشته را ۲۱.۳ درصد و میانگین کشوری را ۱۶.۱ درصد دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مولفه های نرخ بالای مشارکت اقتصادی بانوان روحیه و تلاش و سطح دانش و آگاهی ها و صبغه فرهنگی و اجتماعی این جامعه فعال و پویاست و باید از این مولفه های مثبت بیشتر استفاده کنیم.

استاندار گیلان، حمایت های دولت از مشاغل خانگی و کارآفرینی بانوان از محل اعتبارات توسعه روستای و صندوق توسعه ملی را ۲۴ درصد دانست و عنوان کرد: این میزان برای مردان ۵۵ درصد است.

زارع با بیان اینکه ۲۲ درصد انتصابات گیلان مربوط به بانوان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۳۴ مدیر زن در رده های ارشد، میانه و پایه مشغول خدمتگزاری هستند لذا سیاست انتصاب بانوان از جمله تکالیف قانونی دولت در قانون برنامه ششم توسعه است و این روند استمرار خواهد داشت.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به گیلان را تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان دانست و اضافه کرد:  است، گفت: این سند مشخص می کند اولویت های اساسی مربوط به مسائل زنان و خانواده و راهکارهای عملیاتی را برای بهبود وضعیت مرکز ثقل جامعه مشخص می کند و لذا ارزشمند است.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای ارتقای شاخص های اجتماعی و بهبود وضعیت زنان و خانواده به تنهایی یک دستگاه نتیجه نمی گیرد، گفت: سازمان های مردم نهاد باید در کنار قوای سه گانه باشند تا گفت و گوی خانواده را تقویت و طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و توسعه مشاغل خانگی را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads