کد خبر: 197966 - تاریخ: دوشنبه، 3 فوریه 2020 - 15:27

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

وزش باد گرم در گیلان | افزایش ۱۵درجه‌ای دمای هوای استان

مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش ۷ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در این استان تا پایان هفته خبر داد و گفت: وزش باد گرم نسبتا شدید مهم ترین پدیده جوی گیلان در این مدت است.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، محمد دادرس با اشاره به ورود سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات جنوبی در منطقه، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی شرایط برای روند افزایش دما و وزش باد گرم تا پایان هفته در استان گیلان مهیا است.

وی با بیان اینکه این شرایط از سه شنبه لغایت جمعه ادامه خواهد داشت، افزود: وزش باد گرم در بعضی نقاط گاهی شدید از مهم‌ترین پدیده‌های جوی پیش بینی شده برای این منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه گفت: همچنین طی ساعات صبح و شب شاهد وقوع پدیده مه در برخی نقاط به ویژه نواحی جلگه‌ای دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه آسمان اکثر نقاط استان گیلان برای امروز (دوشنبه) صاف تا نیمه ابری در پاره‌ای از نقاط همراه با مه، ورزش باد گرم در برخی ساعات شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش بینی شده است، افزود: طی عصر و شب امروز شاهد افزایش دما خواهیم بود.

دادرس همچنین با اشاره به اینکه برای روز سه‌شنبه نیز آسمان اکثر نقاط گیلان کمی تا نیمه ابری در پاره‌ای از نقاط مه آلود و همراه با وزش باد گرم شدید و خیلی شدید پیش بینی شده است، ادامه داد: با توجه به روند افزایشی دما و وزش باد گرم تا پایان هفته اخطاریه هواشناسی صادر شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته شاهد افزایش دمای ۷ تا ۱۵ درجه‌ای هوا در استان گیلان خواهیم بود، گفت: با توجه به وزش باد نسبتاً شدید در این مدت احتمال خسارت به سازه‌ها، تأسیسات، داربست‌ها و عرصه‌های طبیعی همانند شکستن و افتادن درختان و آتش سوزی‌های وجود دارد.

دادرس ضمن هشدار به فعالان بخش کشاورزی از فعالان این حوزه خواست تا تمهیدات لازم را برای این شرایط آب و هوایی در مراکز خود پیش بینی کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads