کد خبر: 197943 - تاریخ: دوشنبه، 3 فوریه 2020 - 14:16

11 پروژه آب‌رسانی روستایی در خمام هم‌ زمان بهره‌برداری رسید ؛

ابتکار : توجه به روستاها از تاکیدات دولت است / رنج آور : رشد ۱.۵درصدی شاخص آب‌رسانی گیلان در مقایسه با سال ۹۷

در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان و معاون رییس جمهوری، ۱۱ پروژه آبرسانی روستایی خمام بصورت همزمان در روستای بیج این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

بع گزارش خوبان خبر ؛ در سومین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان و معاون رییس جمهوری، ۱۱ پروژه آبرسانی روستایی خمام بصورت همزمان در روستای بیج این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

معصومه ابتکار امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های آبرسانی مجتمع بیج خمام، با گرامیداشت دهه فجر چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب، اظهار کرد: وفاداری عملی به آرمان های انقلاب و همراهی واقعی با شهدا امروز در کارزار تلاش و فعالیت برای توسعه پایدار و سربلندی ایران معنا پیدا می کند.

وی افزود: در شرایطی چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم که کشور و نظام ما مورد هجمه دشمنان هم در بعد اقتصادی و هم در بعد روانی قرار دارد و تحریم های ظالمانه علیه ملت اعمال می شود تا تاریخ افتخارات این مرز و بوم که با مجاهدت شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم شکل گرفته مخدوش شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مجاهدت های ملت در عرصه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات به ویژه انتخابات پایان سال عزت و اقتدار کشور را مضاعف می کند. این انقلاب متعلق به همه مردم است و انتخابات باید با حضور گسترده همه سلایق برگزار شود تا بتوانیم گام موثری را برای پیشرفت کشور برداریم.

وی با اشاره به ارتقای ۱۰ درصدی شاخص تامین آب شرب روستایی در گیلان به دنبال افتتاح پروژه امروز، تاکید کرد: تامین آب شرب سالم یکی از مولفه های سلامت و در نهایت توسعه پایدار است و برای زنان و خانواده اهمیت دارد. بی تردید اگر آب شرب سالم و بهداشتی در دسترس نباشد سلامت خانواده ها با چالش مواجه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور، یکی از رویکردهای معاونت زنان و خانواده را اصلاح الگوی مصرف دانست و خاطرنشان کرد: باید از منابع طبیعی آب شیرین همچون دریا و رودخانه و تالاب و منابع آب شرب شهری و روستایی به درستی استفاده و حفاظت کنیم و زنان و خانواده نقش کلیدی در اصلاح الگوی مصرف دارند و باید آموزش لازم برای تغییر سبک زندگی را مد نظر قرار دهیم.

وی رشد و توسعه روستا را موجب حضور جوانان تحصیلکرده و خلاق دانست و یادآور شد: در گام دوم انقلاب باید زمینه را برای فعالیت جوانان به عنوان صاحبان این کشور و نظام فراهم کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان  در این مراسم گفت : در دولت کنونی آب‌رسانی به روستاهای شتاب گرفته و اعتبارات تزریق‌شده از منابع توسعه ملی را نیز به میزان بالغ‌بر ۵ درصد در سال نخست شاهد بودیم.

رنج ور با اشاره به رشد ۱.۵ درصدی شاخص آب‌رسانی گیلان در دهه فجر امسال در مقایسه با سال گذشته، گفت: شاخص بهره مندی استان گیلان از آب شرب روستایی به ۷۷ درصد رسیده که در تلاشیم این شاخص را به ۸۴ درصد که در قالب برنامه ششم توسعه افزایش دهیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ برای آبرسانی به این روستاها ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال و ۱۲۰کیلومتر شبکه توزیع، یک باب ایستگاه پمپاژ به همراه یک حلقه چاه اجرا شده و اعتبار نهایی اجرای این پروژه ها نیز بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان گزارش شده است.
با اجرای این پروژه ۱۰ هزار و ۳۰۶  نفر از جمعیت روستایی شهرستان رشت  شامل کویخ، سوقه ، دواب مردخ، طش، بیج، لله کاء ، میانکل ، جیرسرباقرخاله ، توچی پایه بست ، رکن سرا و بیجرودکل از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند. 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads