کد خبر: 197874 - تاریخ: یکشنبه، 2 فوریه 2020 - 08:33

سخنگوی دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان درگیلان ؛

حدود ۵۰ درصد داوطلبان گیلان تایید صلاحیت شده اند

سخنگوی دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان درگیلان گفت: نزدیک به ۵۰ درصد داوطلبانانتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تایید صلاحیت شده اند.

به گزارش خوبان خبر ، احمد قنبریان افزود: از مجموع ۴۶۵ داوطلب ثبت نامی برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تا زمان اعلام نتایج شنبه شب۷۰ نفر انصراف داده اند.

وی با بیان اینکه در این مرحله از بررسی صلاحیت ها، ۳۴ نفر دیگر به داوطلبانی که صلاحیت شان احراز و تایید شده، افزوده گردید.

 وی تصریح کرد: از ۳۹۵ داوطلب باقی مانده این دوره  نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان،  ۱۹۳نفر تایید، ۹۶ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۰۲ نفر رد صلاحیت شده اند.

وی با بیان اینکه یک نفر از داوطلبان استان رد اولی است، گفت: کسانی که در مراحل قبل تایید شده  اما صلاحیت شان توسط شورای نگهبان رد شده است، می توانند از ساعت ۸ تا ۱۴ تا روز دوشنبه (چهاردهم بهمن ماه) به محل دریافت شکایات شورای نگهبان به آدرس تهران، بزرگراه بسیج، نرسیده به میدان شهید کلاهدوز، بولوار هجرت، ورزشگاه تختی و یا دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان مستقر در استانداری مراجعه و اعتراض و شکایت خود را همراه با مستندات لازم ارائه دهند.

به گفته قنبریان،  لیست نهایی اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده  ۲۲ بهمن ماه اعلام می شود و از ۲۳ بهمن ماه تبلیغات داوطلبان آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

 

؛ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۶۵ داوطلب در حوزه‌های انتخابیه استان گیلان ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۱۶ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند که آمار داوطلبان در این دوره نسبت به دوره قبل ۲۶ درصد رشد داشت.  

در مرحله اول تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات اجرایی، صلاحیت ۳۳ نفر تایید یا احراز نشده بود؛ ضمن آنکه ۲۶ نفر از داوطلبان انصراف داده بودند.

در بررسی صلاحیت توسط هیات های نظارت؛ صلاحیت ۱۵۹ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تایید شدکه از مجموع ۴۶۵ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۵۹ نفر تایید و ۱۲۱ نفر رد صلاحیت شده اند.

همچنین ۶۱ نفر از داوطلبان انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در گیلان انصراف داده و ۱۲۴ نفر نیز صلاحیت شان احراز نشد.

برای انتخابات پیش رو (دوم اسفندماه) در سطح استان، حدود دو هزار و ۵۶۰ شعبه برای اخذ آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان به عنوان مرکز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده است ضمن آنکه این استان ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

 

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads