کد خبر: 19782 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 فوریه 2013 - 10:08

حضور مجدد احمدی نژاد در مجلس؛

دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور مجدد احمدی نژاد در مجلس

خوبان خبر: رییس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) به منظور دفاع از محمدحسن نامی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرد و با اشاره به ویژگی‌ها و تخصص وی، ابراز امیدواری کرد که او بتواند رای بالایی از مجلس شورای اسلامی کسب کند.

رییس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) به منظور دفاع از محمدحسن نامی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرد و با اشاره به ویژگی‌ها و تخصص وی، ابراز امیدواری کرد که او بتواند رای بالایی از مجلس شورای اسلامی کسب کند.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در سخنان خود با اشاره به اهمیت فضای مجازی و همچنین حوزه ارتباطات گفت: با حضور انسان در فضای مجازی جهانی به مراتب بزرگ‌تر از جهان فعلی بر روی بشریت گشوده شده است، جایی که هنوز ابعاد آن به صورت کامل شناخته نشده است.

وی افزود: ظرفیت فضای مجازی و دنیای ارتباطات این فرصت و امکان را فراهم می‌کند که استعدادهای گوناگون انسان شکوفا شود و در تبادل اطلاعات، محدودیت‌ها برداشته شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه “ما در استفاده از فضای مجازی در ابتدای راه هستیم، چراکه پیشرفت به لحاظ تکنولوژی و نرم‌افزاری در این حوزه به سرعت بالاست و لحظه به لحظه شاهد دستاوردهای جدید و شگرفی هستیم”، گفت: این پیشرفت‌ها و دستاوردها شرایطی را به وجود می‌آورد که انسان بتواند از توانایی‌های خود برای پیشبرد امور و ساختن جهانی بهتر استفاده کند.

رییس‌جمهور افزود: در کشور ما خوشبختانه در حوزه ارتباطات و فضای مجازی تاکنون کارهای خوبی انجام شده و ما فراموش نمی‌کنیم که در حوزه ارتباطات در شش – هفت سال پیش با وجود تمام تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که صورت گرفته بود ما در چه شرایطی بودیم. ما در آن زمان به لحاظ ارتباطی با شرایط مطلوب فاصله داشتیم و اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت، همراه و شبکه‌های ارتباطی و استفاده از ظرفیت آن در تمام کشور شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه “در حوزه مجازی در حال حاضر جوانان و دانشمندان ما ورود پیدا کرده‌اند و در تولید نرم‌افزار، محتوا و استفاده از این ظرفیت گام‌های بلندی برداشته شده است”، گفت:‌ فضای مجازی و حوزه‌های ارتباطی جایی است که در واقع هر ملتی بخواهد جایگاه شایسته‌ای داشته باشد باید در مرزهای دانش، فناوری و بهره‌برداری از آن حرکت و قدم بردارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه “در حال حاضر کارهای فراوانی در این حوزه در پیش داریم”، به تشکیل مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مراکز ایجاد شده‌اند تا سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور به صورت هدفمند و هم‌افزا حرکت کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به تجربیات وزیر پیشنهادی خود گفت: کسی که به عنوان وزیر معرفی شده است، از متخصصان مسلط بر حوزه ارتباطات و فضای مجازی است. ایشان نیز به مانند بسیاری از جوانان این سرزمین در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کرد و بعد از دفاع مقدس در حوزه‌های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات کارهای ارزشمندی را انجام داد. ایشان از فرزندان رشید این ملت هستند که با لباس پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از 30 سال در خدمت انقلاب و استقلال این کشور بوده‌اند.

وی با بیان اینکه “ایشان از لحاظ تخصصی در بالاترین سطح لازم قرار دارند”، اظهار کرد:‌ ایشان در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی نیز دارای سابقه‌ای ارزشمند هستند و به لحاظ تجربی مسئولیت‌های گوناگونی که عمدتا مربوط به ارتباطات و فضای مجازی بوده بر عهده داشته‌اند.

رییس‌جمهور افزود: امیدوارم که با حضور ایشان در مسئولیت جدیدشان شاهد سرعت مضاعف پیشرفت‌های کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم و در واقع دستاوردهای بزرگ‌تر و افتخارآمیزتری در این حوزه حاصل شود.

وی با بیان اینکه “ما در حوزه فضایی، ماهواره از جمله ماهواره ارتباطات، سنجشی و ارتباطات زمینی و فضای مجازی نیازمند هماهنگی بالا هستیم”، اظهار کرد: امیدوارم با پشتیبانی و همت جناب آقای نامی و همه دلسوزان، شاهد این باشیم که گام‌های بلندتری در این زمینه برداشته شود بخصوص من بر روی شبکه ملی اطلاعات تاکید می‌کنم. باید در این ارتباط همت و پشتیبانی کنیم تا به صورت مستقل شبکه ملی اطلاعات مختص جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود و بعد با یک نگاه جهانی این امر را گسترش دهیم.

احمدی‌نژاد در پایان با ابراز امیدواری از رای‌آوری نامی در مجلس، خطاب به نمایندگان گفت: امیدوارم شما با رای بالا آقای نامی را به دولت بفرستید و دولت نیز از ایشان برای انجام ماموریت‌های بزرگ‌ پشتیبانی کند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads