کد خبر: 197565 - تاریخ: یکشنبه، 26 ژانویه 2020 - 15:30

فرمانده پلیس‌راه استان گیلان ؛

کاهش ۳۸ درصدی آمار تلفات جاده‌ای در گیلان و اهدای ۷ هزار کلاه ایمنی به موتورسواران

سرهنگ محمدپور آمار تلفات جاده‌ای در ده ماه نخست امسال را ۳۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.

 به گزارش خوبان، همایش ارتقای فرهنگ ترافیک و مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات انشاء دانش‌آموزی با محوریت ایمنی راه‌ها، ۶ بهمن‌ماه در سالن اجتماعات دبیرستان استعدادهای درخشان رشت از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

سرهنگ محمدپور فرمانده پلیس‌راه استان گیلان، در این همایش اظهار کرد: پلیس‌راه استان گیلان، آموزش در سطوح پایه و مدارس را به‌صورت جدی دنبال می‌کند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه بیشترین آمار تصادفات و تلفات به عابران و موتورسواران تعلق می‌گیرد، افزود: موتورسواران ۳۷ درصد و عابران ۱۲ درصد آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

وی بابیان اینکه گیلان در سال ۹۶ رتبه دوم تصادفات موتورسیکلت کشور را دارا بود، گفت: با آموزش‌های لازم به موتورسواران امسال آمار تصادفات موتورسواران کاهش چشمگیری داشت.

فرمانده پلیس‌راه استان گیلان، از اجرای ۱۱۹ کارگاه آموزشی برای موتورسواران در گیلان خبر داد و افزود: این کارگاه‌های آموزشی در ۶۸۵ روستای هدف گیلان برگزار شد و بیش از ۲۴ هزار نفر تحت آموزش لازم قرار گرفتند و ۷ هزار کلاه ایمنی به موتورسواران اهدا گردید.

وی از آموزش ۸۰ مدرسه پایه متوسط دوم در حوزه فرهنگ ترافیک خبر داد و ادامه داد: بیش از ۶ هزار دانش‌آموز متوسطه دوم، تحت آموزش فرهنگ ترافیک قرار گرفتند.

فرمانده پلیس‌راه استان گیلان همچنین آموزش فرهنگ ترافیک در ۳۷۷ مدرسه مقطع دوم ابتدایی را از دیگر اقدامات پلیس‌راه استان برشمرد و افزود: امید است با افزایش آموزش‌های کیفی و کمی در حوزه ترافیک آمار تصادفات و تلفات کاهش یابد.

سرهنگ محمدپور آمار تلفات جاده‌ای در ده ماه نخست امسال را ۳۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.

فرمانده پلیس‌راه استان گیلان، آموزش بانوان فرهنگ یار ترافیک را از برنامه‌های آتی پلیس‌راه اعلام کرد و با تحسین تلاش‌های  جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان، به مدیریت به مهندس گل‌سرخی افزود: می‌توانیم از ظرفیت جمعیت مردم‌نهاد ایمنی راه‌های استان گیلان و نیز مربیان آموزش‌وپرورش استان، برای آموزش فرهنگ ترافیک به رانندگان زن بهره‌مند شویم.

محمدپور افزود: می‌توانیم از ظرفیت جمعیت مردم‌نهاد ایمنی راه‌های استان گیلان و نیز مربیان آموزش‌وپرورش استان، برای آموزش فرهنگ ترافیک به رانندگان زن بهره‌مند شویم.

آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه بزرگ پیشتاز حوزه فرهنگ است

جهان‌آرای مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان، در این همایش با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک دستگاه بزرگ پیشتاز حوزه فرهنگ است گفت: استان گیلان با توجه به سابقه فرهنگی خود نیز زبانزد عام و خاص است که این موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی استان گیلان را استانی پیشرو در حوزه فرهنگ ترافیک دانست و با تشکر از فعالیت‌های مهندس گل‌سرخی و جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان، افزود: مایکی از جمعیت‌های موفق را در استان داریم که تعامل بسیار خوبی با مردم و مسئولان برقرار کرده‌اند و همین امر موجب ارتقای فرهنگ ترافیکی در استان خواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان گفت: ورود مسافران زیاد و متراکم بودن استان گیلان، باعث افزایش حجم ترافیک در گیلان شده، ازاین‌رو رعایت فرهنگ ترافیک، امری ضروری است.

در ادامه این همایش از نفرات برگزیده انشای دانش‌آموزی با محوریت ایمنی راه‌ها، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۶۹۸۹۸۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads