کد خبر: 197402 - تاریخ: چهارشنبه، 22 ژانویه 2020 - 23:10

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آنفلوآنزا نوع B به مراتب ضعیف تر از نوع A است؛ مردم نگران نباشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آنفلوآنزا نوع B به مراتب ضعیف تر از نوع A است اما رعایت نکان بهداشتی برای گروه های پرخطر و زدن واکسن برای این افراد ضروری است.

به گزارش خوبان، فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آنفلوآنزا شناخته شده‌ترین عفونت حاد تنفسی به شمار می‌رود که بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد اظهار کرد: امسال شیوع آنفلوانزا کمی زودتر از سال های قبل در جامعه گسترش یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان ویروس آنفلوآنزا از نوع B خیلی شایع نیست؛ اما احتمال شیوع آن وجود دارد، گفت: مردم هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند و رعایت نکات بهداشتی را اولویت قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: گروه های پرخطر شامل زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال، سالمندان بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه ای مثل آسم، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و بیماری های کلیوی دارند باید در مقابله با این ویروس مراقبت های لازم را داشته باشند.

وی رعایت بهداشت فردی را مهم‌ترین راهکار پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزا دانست و تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بسیار موثر بوده و مردم از دست دادن، روبوسی و حضور در جمع خودداری کنند.

مهرابیان در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات مناسب جهت پیشگیری و مبارزه با این ویروس در استان فراهم است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads