کد خبر: 19735 - تاریخ: دوشنبه، 25 فوریه 2013 - 13:51

اتفاقی عجیب در بعضی سوپرمارکتها

خوبان خبر: معامله ای اجباری که فروشندگان مواد شوینده می گویند هیچ نقشی در آن ندارند و یک شرکت پخش عمده، انها را وادار به این معامله اجباری می کند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد. فروش یک بسته صابون، فقط در ازای خرید رب گوجه فرنگی و تن ماهی.

به گزارش خوبان به نقل ازمجله مهر،  قوطی های رب گوجه فرنگی و کنسر ماهی در فروشگاه های مواد شوینده.دیدن این منظره شاید درنگاه اول خنده دار به نظر بیاید. اما واقعیت این است که نه تغییر کاربری در فروشگاه های مواد شوینده به وجود آمده و نه فروشنده ها برای جبران فروش کم اجناس شان، هوس فروش اجناس دیگر کرده اند. این بدعتی است که یک شرکت بزرگ پخش مواد شوینده برای فروش یک نوع صابون خاص و پرطرفدار خود به راه انداخته است. به این ترتیب که شما وقتی برای خرید این صابون به بعضی فوشگاه ها مراجعه می کنید،مجبور می شوید که همراه آن صابون رب گوجه فرنگی یا کنسرو ماهی با یک برند خاص را خریداری کنید و اگر رب یا تن ماهی را نخواهید با این جمله فروشنده مواجه می شوید:«صابون نمی فروشیم. مگر رب گوجه فرنگی که ما می گوییم همراه صابون بخرید.»

معامله ای اجباری که فروشندگان مواد شوینده می گویند هیچ نقشی در آن ندارند و یک شرکت پخش عمده، انها را وادار به این معامله اجباری می کند.«محمد» یک فروشنده مواد شوینده در شمال تهران، این اتفاق را تایید می کند و می گوید فروش صابون همراه رب گوجه فرنگی و تن ماهی به اجبار شرکت پخش کننده بوده است:« خودمان هم اولش کمی جا خوردیم. اما ویزیتورها می گویند این شرکت که علاوه بر مواد شوینده، مواد غذایی کارخانه های مرتبط را پخش می کند، برای جبران وضعیت بد اقتصادی این کارخانه ها، ویزیتورها و فروشندگان را وادار کرده تا در کنار این صابون خاص، رب  و کنسرو شرکت موردنظر را هم بفروشند.» ایناتفاق اما در بعضی فروشگاه های دیگر شهر نمی افتد. «بهروز»که یک فروشنده مواد شوینده در غرب تهران است هم با تایید این اتفاق می گوید که ناچار شده اند برای روبه رو نشدن با این مشکل، قید خرید ان صابون خاص را بزنند:« شرکت به ما می گوید تولید این صابون پرطرفدارف از لحاظ اقتصادی برایش زیان ده است. برای همین صابون ها را بدون رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی به ما نمی دهد. ما هم که نمی خواستیم زیر بار برویم مجبور شدیم از خرید این صابون صرف نظر کنیم و به مشتری ها هم توضیح می دهیم که چرا این صابون را نداریم.»

این فروشنده البته از یک اتفاق جالب دیگر هم پرده برمی دارد:«یک شرکت پخش مواد شوینده دیگر هم ما را وادار کرده تا در ازای خرید پودر لباسشویی، حتما یک نوع پودر ماشین لباسشویی خاص و گران را هم همراه ان بفرشیم.»

این اتفاق البته فقط در فروشگاه های مواد شوینده نمی افتد.  تبعضی فروشندگان موادغذایی هم می گویند شرط شرکت های پخش کننده برای فروش یک نوع خاص از کیک صبحانه، فروش یک نوع بیسکویت است. به این ترتیب که در ازای خرید هردوکارتن از این کیک، یک کارتن بیسکویت هم باید به لیست خرید فروشگاه اضافه شود.

پیگیری «مجله مهر» برای پاسخگویی مسئولان شرکت پخش «ب» و توضیح درباره این اتفاق ها به جایی نرسید و تلاش ما برای ارتباط با شماره های ارتباط مردمی این شرکت هم بی نتیجه مانده است. باید دید مسئولان این شرکت چه پاسخ و توجیهی برای فروش اجباری رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی در کنار یک بسته صابون دارند؟

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads