کد خبر: 197315 - تاریخ: دوشنبه، 20 ژانویه 2020 - 09:02

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین؛

ساخت جاده قزوین-کلاچای با اصلاح و تعریض مسیر قدیمی دنبال می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: احداث مسیر قزوین – رحیم آباد – کلاچای با اصلاح و تعریض جاده قدیمی ادامه پیدا خواهد کرد و طرح راه اصلی (جدید) منتفی است.

به گزارش خوبان، حسن عباس نژاد یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با استاندار قزوین در خصوص احداث راه قزوین به کلاچای (استان گیلان)، با توجه به ضرورت حفظ زیست‌گاه‌های طبیعی در منطقه الموت، قرار شد که تکمیل این مسیر با اصلاح و تعریض مسیر فعلی (قدیمی) دنبال شود.

وی با بیان اینکه احداث راه اصلی از قزوین به گیلان در منطقه الموت غربی به زیست‌گاه‌های طبیعی و محیط زیست این منطقه آسیب می‌زند، اظهار داشت: بررسی‌های فنی توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان، بهترین گزینه را اصلاح و تعریض جاده فعلی (جاده قدیم ) می‌داند، اما در آخرین بازدیدی که بر اساس حفظ حقوق بیت المال با مشاور طرح از سوی راه و شهرسازی در این مسیر صورت گرفته، قرار شد که مشاور طرح احداث راه اصلی را بر اساس دغدغه‌های زیست محیطی اصلاح کند، اما تاکنون نتیجه‌ای به دست سازمان محیط زیست نرسیده است.

عباس نژاد تاکید کرد: تا زمانی که راه اصلی بر اساس دغدغه‌های زیست محیطی اصلاح نشود، تاکید ما اصلاح و تعریض جاده قدیمی یا همان مسیر فعلی است.

در همین رابطه هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز با ارسال نامه‌ای به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیگیر تسریع این اصلاح و تعریض شده است.

در متن نامه آمده است که طی هماهنگی‌ با سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استان، در خصوص احداث جاده قزوین – کلاچای، مقرر شده که طرح تعریض یا اصلاح وضع موجود (همانند استان گیلان) در دستور کار قرار گیرد که لازم است با توجه به ضرورت موضوع و تسریع در انجام کار، بررسی های لازم از سوی وزارتخانه صورت پذیرد.

احداث راه اصلی قزوین – رحیم آباد – کلاچای به طول ۱۵۴ کیلومتر که قرار بود این استان را به گیلان متصل کند، از همان ابتدا توسط فعالان زیست محیطی زیر سوال رفته و سوالات و پرسش‌های فراوانی را به دنبال داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: احداث مسیر قزوین – رحیم آباد – کلاچای با اصلاح و تعریض جاده قدیمی ادامه پیدا خواهد کرد و طرح راه اصلی (جدید) منتفی است.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads