کد خبر: 197311 - تاریخ: یکشنبه، 19 ژانویه 2020 - 18:22

استاندار گیلان ؛

زمینه نشاط و فعالیت بیشتر دانش آموزان  را باید فراهم کنیم

استاندار گیلان با تاکید بر نشاط بخشی در محیط مدارس، افزود: پویایی هر جامعه در گروی نیروی انسانی آن است، دانش آموزان آینده سازان میهن هستند که شکوفایی کشور را رقم می زنند لذا باید زمینه نشاط و فعالیت بیشتر آنان را فراهم کنیم.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان در سالن اجتماعات استانداری با تاکید بر برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش در سطح شهرستان ها، اظهار کرد: موضوعات مربوط به فعالیت های آموزشی دانش آموزان در جلسات این شورا، به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود تا تصمیمات لازم برای پیشبرد اهداف آموزشی در راستای سندتحول بنیادین محقق شود.

استاندار گیلان افزود: باید از ظرفیت مشارکت های مردمی و اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای تقویت آموزش و پرورش بهره مند شویم، این روشی است که در دنیا برای کاهش وابستگی آموزش به دولت استفاده می شود.حتما باید از ظرفیت نهادهای قانونی و موسسات بهره مند شویم.

وی ضمن قدردانی از مشارکت خیران در احداث فضای آموزشی  ادامه داد: طبق گزارشها ۲۰ درصد فضای آموزشی توسط خیرین ساخته شده و همچنین ۵۰ درصد فضاهای آموزشی جدید در حال احداث خیرساز هستند، استفاده از ظرفیت و گسترش مشارکت های مردمی در عرصه مدرسه سازی به تحقق اهداف آموزش و پرورش کمک می کند. باید ضمن شناسایی خیرین جدید از خیرین گذشته هم بهره مند شویم‌.

زارع با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی در اولویت امور قرار دارد، گفت: تلاش می شود تا فاصله کیفی مدارس را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر نشاط بخشی در محیط مدارس، افزود: پویایی هر جامعه در گروی نیروی انسانی آن است، دانش آموزان آینده سازان میهن هستند که شکوفایی کشور را رقم می زنند لذا باید زمینه نشاط و فعالیت بیشتر آنان را فراهم کنیم.

زارع اضافه کرد: در راستای شکوفایی در مدارس رییس جمهور پرسش مهر «محیط مدرسه چگونه است و مربیان و مدیران چه کارهایی باید انجام دهند» را مطرح کرده است، تا با مشارکت دانش آموزان فضای مورد انتظار آنان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی به عنوان تهدید جدی جامعه محسوب می شوند که باید روند نزولی داشته باشد. نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه های ارزشمند همواره باید مورد توجه باشند و محیط شان باید شادابتر باشد.

استاندار گیلان ادامه داد: برخی از فضا های آموزشی گذشته بنابر کاربری که داشته اند، اکنون مورد استفاده بهینه قرار نمی گیرند که مدرسه شبانه روزی کشاورزی یکی از همین نمونه هاست، لذا واگذاری ساختمان این مدرسه به دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی برای برگزاری دوره های آموزشی بهترین پیشنهاد است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads