کد خبر: 197290 - تاریخ: یکشنبه، 19 ژانویه 2020 - 13:25

در ۹ ماهه نخست امسال؛

گیلانیان ۱۴.۵ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان با اشاره به فعالیت هزار و ۶۵۰ شورای زکات روستا در این استان، گفت: ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت شده است.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام حامد آزمایش صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم استان گیلان در ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه این زکات شامل فطریه، واجب و مستحب است، گفت: استان گیلان در حوزه جمع آوری نقدی زکات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

رئیس اداره زکات کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه از این مبلغ بیش از ۷ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان زکات فطریه است، گفت: زکات پرداختی توسط مردم صرف امور نیازمندان اعم از کمک‌هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن، معیشت می‌شود افزود: پرداخت به موقع زکات موجب خدمت رسانی به موقع به نیازمندان و حل مشکلات آنها می‌شود.

وی در ادامه به تشکیل شورای زکات در سطح روستاهای استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: این شورا وظیفه جمع آوری زکات هر روستا را بر عهده داشته و زکات جمع شده نیز در همان روستا و در میان نیازمندان توزیع می‌شود.

آزمایش با اشاره به فعالیت هزار و ۶۵۰ شورای زکات روستایی در استان گیلان، بیان کرد: با توجه به مشارکت‌های مردمی در پرداخت زکات ۱۰۴ درصد برنامه‌های زکات در چهارماهه نخست امسال محقق شده است.

کد خبر 4829283
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads