کد خبر: 197279 - تاریخ: شنبه، 18 ژانویه 2020 - 18:27

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان

تدوین طرح سند پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تدوین طرح سند پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب در راستای پیشگیری و کاهش خسارت ها در استان خبر داد و گفت: تمام دستگاه های مربوط در این زمینه می توانند نقش آفرینی کنند.

به گزارش خوبان، رضا اسلامی امروز در نشست بررسی سیلاب های که در فرمانداری شهرستان رودسر برگزار شد، کاهش خطرات را از رسالت ها مدیریت بحران دانست و اظهار کرد: مدیریت بحران یکی از الزامات اجتناب ناپذیر است و نباید از این دید به آن نگاه کرد که حتما خسارتی و تلفاتی به وقوع پیوسته باشد و بعد به آن ورود کرد.

وی از تدوین طرح سند پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب در راستای پیشگیری و کاهش خسارت ها در استان خبر داد و گفت: تمام دستگاه های مربوط در این زمینه می توانند نقش آفرینی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، خسارت ناشی از سیل طی مهرماه گذشته در شهرستان رودسر را ۴۵ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: سیل در این شهرستان به بخش کشاورزی شش میلیارد تومان، ۲۷ میلیارد تومان به بخش مسکونی و تجاری و همچنین ۱۲ میلیارد تومان به حوزه زیربنایی خسارت وارد کرده است.

اسلامی تصریح کرد: پیگیری  ها برای جبران خسارت ناشی از سیل و به خصوص جبران خسارت منازل مسکونی در حال انجام است.

وی با لزوم ورود آب منطقه ای جهت رایروبی و ساماندهی رودخانه ها با نگاه و کار علمی تاکید و خاطرنشان کرد: لایروبی آب بندان های گیلان خطر بروز سیل در این استان را کاهش می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اهمیت احیای آب بندان ها جهت جلوگیری از سیل یادآور شد: لایروبی و ساماندهی رودخانه ها باید با دقت انجام شود.

اسلامی با بیان اینکه فومن و رودسر یکی از شهرستان های سیل خیز استان هستند، گفت: تدابیر لازم برای کاهش خسارات ناشی از سیل در شهرستان های سیل خیز انجام می شود.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads