کد خبر: 197264 - تاریخ: شنبه، 18 ژانویه 2020 - 09:12

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ؛

زراعت صنعتی چوب» رونق صنعت سلولوزی استان گیلان را تضمین می‌کند

استان گیلان قطب نخست صنعت سلولزی کشور است بنابراین بسترسازی برای تأمین مواد اولیه کارخانجات و اجرای گسترده زراعت صنعتی چوب رونق صنایع سلولوزی استان را تضمین می‌کند.

به گزارش خوبان، تأمین مواد اولیه برای هر صنعتی نظیر صنایع سلولوزی که گیلان قطب آن در کشور محسوب می‌شود از جمله اولویت‌های بسیار مهم است و باید به آن توجه شود و در این میان پیگیری بحث زراعت صنعتی چوب می‌تواند به رونق هر چه بیشتر صنایع سلولوزی این استان کمک شایان توجهی کند.

آمارها و اطلاعات نشان می‌دهد در سال ۹۸ معادل ۳۳۱ هزار تن کالا از مبدأ گیلان با ارزش تقریبی حدود ۱۸۲ میلیون دلار به مقصد سایر کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه شمالی صادر شده است و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده این سهم در سال آینده به جهت موقعیت جدید کشورمان در حوزه اوراسیا افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حل و فصل مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن روبه‌رو هستند را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: وزارت صمت و سازمان‌های تابعه آن در استان‌ها از جمله گیلان فعالیت بسیار وسیعی در این حوزه دارند و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند.

فرهاد دلق‌پوش با تأکید بر اینکه پیگیری دغدغه‌های به حق سرمایه‌گذاران صنعتی فقط به عهده سازمان صمت نیست تصریح کرد: تولیدکنندگان در این شرایط سخت در اقتصاد و اشتغال استان گیلان نقش‌آفرینی کرده‌اند بنابراین با اتخاذ یک سیاست واحد و برنامه‌محور باید برای رفع چالش‌های فراروی تولید قدم برداریم.

وی جایگاه ویژه صنایع گیلان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه توجه بیشتر به ظرفیت‌های متعدد این استان می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور باشد ابراز داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی برنامه وسیعی داشته و توفیقات خوبی در این زمینه کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان احیاء و بازگرداندن جایگاه استان در زمینه تولید بسیاری از محصولات نظیر صنعت نساجی که در گذشته در آن سرآمد بوده را از جمله اهداف این دستگاه خواند و گفت: برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید و سرکشی از واحدهای صنعتی در رفع مشکلات تولیدکنندگان مؤثر است.

دلق‌پوش پیشینه صنعت در گیلان را مورد اشاره قرار داد و ضمن تأکید بر لزوم گسترش این بخش در استان به جهت اشتغالزایی فراوان آن خاطرنشان کرد: در طول سال‌ها و سنوات اخیر شاهد اقدامات و گام‌های محکمی در عرصه‌ صنعت و تجارت بودیم و امیدواریم با حضور کشورمان در جمع اتحادیه اوراسیا این حوزه بیشتر از این‌ها توسعه پیدا کند.

وی برنامه‌ریزی برای زراعت صنعتی چوب از یک سو و آینده‌نگری مسئولان برای ادامه هر چه بهتر فعالیت کارخانجات سلولوزی گیلان را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: تعامل مثبت با بخش خصوصی و استفاده از اراضی و عرصه‌ها برای کشت و زراعت صنعتی چوب توسط آنان می‌تواند فعالیت کارخانجات سلولوزی گیلان را تضمین کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads