کد خبر: 197197 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 ژانویه 2020 - 08:58

استاندار گلان؛

رتبه دوم گیلان در شاخص فضای کسب و کار

استاندار گیلان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی گیلان امسال به ۴۸.۱ درصد رسیده که از میانگین کشوری هم بالاتر است؛ همچنین گیلان در شاخص فضای کسب و کار رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزتارش خوبان، ارسلان زارع  در جلسه مشترک رفع موانع تولید، شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت و سرمایه گذاری که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار سپهبد سلیمانی خود یکی از قهرمانان ملی است که شهادتش ملت بزرگ ایران را داغدار کرد.

استاندار گیلان افزود: حضور میلیونی مردم ایران در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، تقویت وحدت و انسجام مردم عزتمند ایران را ثابت کرد. این امر نه تنها از نگاه جامعه شناسی سیاسی، بلکه از نظر همه دولتمردان جهان مورد توجه قرار گرفت که ریشه در مکاتب توحیدی به ویژه دین اسلام دارد.

وی گفت: همه می‌دانیم که دولت مستکبر آمریکا وقتی از توطئه‌های سیاسی و امنیتی نتیجه‌ای نگرفت، تروریسم اقتصادی را در پیش گرفت که برای مصون سازی و مقابله با آن باید عرصه‌های مختلف اقتصادی را به عنوان اولویت قرار دهیم و در این مسیر باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در پیش گیریم.

زارع با اشاره به رتبه اول گیلان در تصویب سرمایه گذاری خارجی، خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی گیلان امسال به ۴۸.۱ درصد رسیده که از میانگین کشوری هم بالاتر است. همچنین گیلان در شاخص فضای کسب و کار رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

استاندار گیلان ادامه داد: گیلان با ظرفیت‌های متعدد اقلیمی، زیرساختی، محیطی و همچنین میز اوراسیا می‌تواند بستر مناسبی برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه تعدد سرعتکاه‌های استان یکی از دغدغه مردم است که در ملاقات‌های مردمی بیان می‌کنند، گفت: معاون امور عمرانی استانداری پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دهند و فرمانداران هم در سطح شهرستان‌ها پالایش داشته باشند و در شورای ترافیک بررسی کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads