کد خبر: 197195 - تاریخ: چهارشنبه، 15 ژانویه 2020 - 21:45

رئیس سازمان صمت گیلان:

ادامه فعالیت صنایع سلولزی گیلان وابسته به تأمین چوب است

– رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به نیاز سالانه ۳.۵ میلیون متر مکعبی صنایع سلولزی این استان به چوب، گفت: ادامه فعالیت صنایع سلولزی گیلان وابسته به تأمین چوب است.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی ستاد زراعت صنعتی چوب گیلان، پویایی اقتصاد را یکی از ابزارهای مقابله با دشمن دانست و گفت: اگر بخواهیم روحیه مقاومت و امید را در اقشار مختلف جامعه تقویت و حفظ کنیم قطعاً نسبت به بهبود مستمر اقتصادی کشور باید عزم جدی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه پیگیری دقیق دغدغه‌های به حق سرمایه‌گذاران صنعتی که در شرایط سخت در اقتصاد و اشتغال استان نقش آفرینی هستند تنها بر عهده سازمان صمت نیست، ادامه داد: باید با اتخاذ یک سیاست واحد و برنامه محور برای همیاری و توجه ویژه، به دفاع از اقتصاد و اشتغال در چارچوب قانون بپردازیم.

وی با بیان اینکه ادامه فعالیت کارخانجات صنایع سلولزی گیلان به آینده نگری مسئولان استان در تأمین چوب مورد نیاز برای مواد اولیه وابسته است، افزود: لازم است دستگاه‌های متولی بدون هرگونه فرصت سوزی، اراضی و عرصه‌های قابل واگذاری و بلااستفاده را برای کشت و زراعت صنعتی چوب در اختیار بخش خصوصی قرار دهند تا چرخ کارخانجات صنعتی سلولزی استان متوقف نشود.

وی با اشاره به تأمین بخش اندکی از مواد اولیه کارخانجات از طریق واردات، بیان کرد: صنایع سلولزی استان گیلان سالانه به بیش از ۳.۵ میلیون مترمکعب چوب نیاز دارند این در حالی است که سالانه حداکثر ۹۵۰ هزار مترمکعب چوب خام در استان تولید می‌شود.

دلق پوش رسالت این کمیته را تعیین چارچوب به منظور مشارکت همه جانبه واحدهای بزرگ صنعتی و تشکل‌های ذیربط برای توسعه فراگیر زراعت چوب و ایجاد صندوق حمایت و خرید تضمینی از سوی آنها با هدف اطمینان، ترغیب و تضمین به زارعان برای فروش محصول دانست و ادامه داد: چگونگی اجرای زراعت چوب و تعیین ساز و کار خرید، پشتیبانی و بیمه محصولات تولیدی و مشارکت جدی از سوی صاحبان صنایع، مسئولیت پذیری و ایفای تکالیف قانونی دستگاه‌های متولی و بهره مندی از توانایی و ظرفیت‌های موجود بسیج مهندسین سپاه استان از مسائلی است که در این کمیته مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تشکیل انجمن صنعت سلولزی را برای انسجام و فعالیت‌های هماهنگ در این صنعت ضروری دانست و اظهار کرد: این سازمان اقدامات لازم مبنی بر ایجاد انجمنی متشکل از صاحبان صنایع تولید کننده اوراق فشرده چوبی استان را به عمل خواهد آورد تا در گام نخست در قالب این تشکل، انعقاد قرارداد با زارعین انجام شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads