کد خبر: 197193 - تاریخ: چهارشنبه، 15 ژانویه 2020 - 21:42

معاون عمرانی استانداری گیلان:

روزانه ۴۰۰ هزار تن رسوب وارد تالاب بندر انزلی می شود

معاون عمرانی استانداری گیلان با اشاره به مشکلات تالاب انزلی، گفت: روزانه ۴۰۰ هزار تن رسوب و بیش از ۵۰ میلیون متر معکب فاضلاب وارد این تالاب می شود.

به گزارش خوبان ، علی اوسط اکبری مقدم عصر چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان در سالن غدیر استانداری از مشکلات تالاب انزلی به عنوان دغدغه مهم استان گیلان نام برد و اظهار کرد: ورود روزانه ۴۰۰ هزار تن رسوب و بیش از ۵۰ میلیون متر مکعب فاضلاب از جمله معضلات تالاب بندر انزلی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی با تأکید بر لزوم مشخص شدن حریم تالاب انزلی، بیان کرد: بازه زمانی ۲۰ روزه برای سازمان آب منطقه‌ای و محیط زیست در زمینه مشخص شدن حریم تالاب تعیین شده که در این زمان مشخص باید درباره پهنه تالاب انزلی به توافق رسیده و مقدار حریم را اعلام کنند.

اکبری مقدم با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست باید در زمینه جلوگیری از ورود رسوب به تالاب نیز اقداماتی انجام دهند، افزود: در حال حاضر ۶۸ درصد رسوبات مربوط به اراضی جلگه‌ای و ۱۲۰ هزار تن به مراتع ارتفاعی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به ورود شیرابه سراوان به تالاب انزلی، گفت: روزانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب شیرابه از طریق رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب رشت به تالاب انزلی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین تولید روزانه پسماند بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن است از این میزان ۶۰۹ تن زباله روستایی و مابقی زباله شهری است، افزود: طرحی جامع برای مدیریت پسماند با همکاری استانداری گیلان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهیه و تدوین شده که بر این اساس ۹۱ میلیارد تومان برای حوزه پسماند در سطح استان گیلان تخصیص داده شده است.

اکبری مقدم با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ محل دفن زباله داریم که در این برنامه به صورت رسمی تعریف می‌شود، ادامه داد: علاوه نیروگاه ۶۰۰ تنی زباله در رشت و دو نیروگاه دیگر در شرق و غرب استان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی است که ۷۶ کیلومتر تحت تصرف ارگان‌ها و سازمان‌های نظامی و سایر دستگاه‌ها است، گفت: آزاد سازی، صیانت از حریم دریا و منع تغییر کاربری نوار ساحلی باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 4826895
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads