کد خبر: 197186 - تاریخ: چهارشنبه، 15 ژانویه 2020 - 13:50

قصه ناتمامِ زباله‌های گیلان؛

شهردار خمام : به زودی زباله های دپو شده در خواچکین به سراوان منتقل می‌شود

وی با بیان اینکه محل نگهداری زباله در خمام موقتی بوده و مرکز دپو با دفن زباله نیست، افزود: بخش اعظمی از زباله که شب‌ها جمع‌آوری می‌شود به کارخانه کمپوست تحویل می‌دهیم و از چند روز آینده انتقال زباله به سراوان انجام می‌شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ معضل زباله در گیلان به دیروز و امروز بازنمی‌گردد و مشکلی است که متأسفانه تعدادی از شهرستان‌های این استان سرسبز را درگیر خودکرده و حجم گسترده‌ای از زمین گیلان را به سیاهی کشانده است.

استانی که جنگل‌های بکر و باران‌های نقره‌ای‌اش آسمانی آبی و هوایی صاف آفریده بود که هرکسی می‌خواست لحظه‌ای یا روزی  از گردوغبار و دود اتومبیل‌ها و روزهای بدون هوای پاک و آسمان سیاه به‌جایی پناه ببرد، نخستین انتخابش گیلان بود، امروز که نه سال‌هاست درگیر بوی نامطبوعی، جنگل‌هایی دل‌آزرده از حضور مهمانان ناخوانده و بدشگون به نام زباله است.

عده‌ای اما گمان می‌کنند مشکلات پسماند در گیلان فقط به سراوان منتهی می‌شود و تا از مشکلات دپوی زباله بحث می‌کنیم ناخودآگاه به یاد جنگل‌های وسیع و طبیعی سراوان زیبای گیلان می‌افتند که البته درست است، اما سراوان قلب مشکلات زباله است ولی رگ‌های منتهی به این قلبِ دل‌چرکین و سیاه در شهرستان‌های دیگری نیز وجود دارند که اگر فکری به حال آن‌ها نشود، هم خود و هم این قلب را از تپش خواهند انداخت.

شهردار خمام  درباره  آخرین وضعیت دپو زباله در ردوستای خواچکین اظهار کرد: در موردبحث زباله یک محدودیتی در انتقال زباله به سراوان پیش‌آمده و قرار شد مدتی خودمان در خمام بحث زباله را مدیریت کنیم.

موسی فکور با اشاره به ابلاغ‌نامه فرمانداری برای حل مشکل پسماند در خمام گفت: ما این کار را انجام دادیم و تقریباً مشکل حل‌شده و قرار شد انتقال زباله را مجدداً مانند گذشته انجام دهیم.

وی با بیان اینکه محل نگهداری زباله در خمام موقتی بوده و مرکز دپو با دفن زباله نیست، افزود: بخش اعظمی از زباله که شب‌ها جمع‌آوری می‌شود به کارخانه کمپوست تحویل می‌دهیم و از چند روز آینده انتقال زباله به سراوان انجام می‌شود.

شهردار خمام با بیان اینکه علیرغم اینکه ماشین اصلی شهرداری خراب بوده و حدود یک ماه در حال تعمیر است، تصریح کرد: بااین‌وجود با ماشین دیگری که داریم دو شیفته زباله قابل بازیافت را جمع‌آوری می‌کنیم و به کارخانه کمپوست تحویل می‌دهیم و زباله‌هایی که به‌صورت موقت اینجا دپو می‌شد تا چند روز آینده به سراوان منتقل می‌شود.

 

منبع: فارس

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads