کد خبر: 197182 - تاریخ: چهارشنبه، 15 ژانویه 2020 - 12:41

رئیس پلیس فتا گیلان ؛

مشکلات امروز جامعه ناشی از عدم انتخاب درست است

رئیس پلیس فتا گیلان با تأکید بر نقش مهم رسانه در آگاهی بخشی به جامعه و معرفی شاخص های انتخاب اصلح، گفت: بیشتر مشکلات امروز جامعه ناشی از عدم انتخاب درست است.

به گزارش خوبان، سرهنگ ایرج پور مستمند صبح چهارشنبه در نشست خبری با فعالان مجازی در فرماندهی نیروی انتظامی رشت، از شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» به عنوان نماد پایداری جبهه مقاومت نام برد.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران قدردان چهل سال خدمت شهید سلیمانی است و با اشاره به برخی اغتشاشات مبنی بر کمک نکردن به کشورهای سوریه، عراق، گفت: بهترین دفاع حمله است، اگر ما در مقابل داعش در مرزهای سوریه قرار نمی‌گرفتیم امروز خودمان در داخل کشور درگیر داعش بودیم.

رئیس پلیس فتا گیلان در ادامه با بیان اینکه آمریکا خود از سردار سلیمانی به عنوان نیروی محرکه شکست داعش یاد کرده است، افزود: باعث تأسف است که در تجمعات اخیر عده‌ای جاهل به چنین شخصیتی اهانت می‌کنند در شرایطی که بخش اعظمی از صلح و آرامش جهان مدیون سردار سلیمانی و یاران شهید وی است.

سرهنگ پور مستمند با اشاره به اینکه عده‌ای امروز آگاهی لازم درباره قدرت بازدارندگی موشکی ندارند، تصریح کرد: اینکه بعد از ۸۰ سال ایران نخستین کشوری است که به تخاصم آمریکا پاسخ داد بسیار مهم و حائز اهمیت است به همین دلیل آمریکا از زمان برجام بر اتمام قدرت موشکی و هسته‌ای ایران تاکید داشت‌اینکه بعد از ۸۰ سال ایران نخستین کشوری است که به تخاصم آمریکا پاسخ داد بسیار مهم و حائز اهمیت است به همین دلیل آمریکا از زمان برجام بر اتمام قدرت موشکی و هسته‌ای ایران تاکید داشت.

وی در ادامه ضمن ابراز تأسف و تأثر از حادثه سقوط هواپیما، بیان کرد: این حادثه در حال بررسی همه جانبه برای از بین رفتن ابهامات ناشی از این حادثه است.

رئیس پلیس فتا با اشاره به دستگیری فردی که از لحظه اصابت موشک به هواپیما فیلم گرفته است، گفت: متأسفانه در این میان برخی غرب زده و سلبریتی در حال سیاه نمایی اوضاع هستند و دم از وطن پرستی می‌زنند در حالی که همین افراد فرزندان خود را در خارج از کشور به دنیا می‌آورند.

جرایم مالی و برداشت‌های غیرمجاز بیشترین جرایم حوزه سایبر

سرهنگ پور مستمند در ادامه به جرایم سایبری اشاره و اظهار کرد: جرایم مالی و برداشت‌های غیرمجاز همچنان در کشور قربانی می‌گیرد که این نیز به دلیل نداشتن آگاهی، عدم توجه به هشدارها و طمع ورزی برخی افراد است.

وی با تاکید بر استفاده از رمز یک بار مصرف و با بیان اینکه خالی بودن حساب مانع سو استفاده از رمز اینترنتی نمی‌شود، افزود: از نیمه دی ماه غالب بانک‌ها رمز پویا را پوشش می‌دهند.

سرهنگ پور مستمند با اشاره به گستردگی فضای مجازی، گفت: حضور افراطی در شبکه‌های مجازی منجر به تصمیم سازی و تصمیم گیری های غلط می‌شود زیرا فضای مجازی دارای جنبه عقلانی و حقیقی نیست و زندگی و افکار افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی و دوستی در این فضا باعث از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها، سو استفاده و سقوط اخلاقی افراد می‌شود، افزود: خانواده‌ها باید در زمینه استفاده و حضور از این فضا به ویژه در زمینه مسائل خصوصی دقت فراوانی کنند.

اینستا و تلگرام کشتارگاه آبرو و آرزوی افراد

رئیس پلیس فتا گیلان با تأکید بر اینکه نباید اطلاعات شخصی را در رایانه و گوشی نگهداری کنیم، تصریح کرد: اینستا و تلگرام تبدیل به کشتارگاه ابرو و آرزوی مردم شده است و بارها منجر به خسارت‌های جبران ناپذیر و از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌شود.

سرهنگ پور مستمند از امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت به عنوان چهار رکن اصلی انتخابات نام برد و گفت: رسانه‌ها با ایجاد شور و نشاط، ایجاد ارتباط دو سویه با شاخص منافع ملی، کمک به شناخت و انتخاب فرد اصلح، حذف نگاه تعصبی، قومی و قبیله‌ای بدون در نظر گرفتن اصل شایسته سالاری نقش مؤثر دارند.

رئیس پلیس فتا گیلان تصریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز ما ناشی از انتخاب ما است به همین دلیل رسانه‌ها با ارائه بینش مناسب، نگاه تحلیل محوری در معرفی فرد اصلح تلاش کنند.‌بسیاری از مشکلات امروز ما ناشی از انتخاب ما است به همین دلیل رسانه‌ها با ارائه بینش مناسب، نگاه تحلیل محوری در معرفی فرد اصلح تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظر سنجی های انتخاباتی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ممنوع بوده و از مصادیق مجرمانه است، گفت: این نوع نظرسنجی‌ها قابل نظر سازی و عملاً قابل هدایت هستند و منجر به اثر سو در سایر افراد می‌شود.

سرهنگ پور مستمند توهین، تخریب، شایعه پراکنی، گمانه زنی در پیروزی، شکست، تأیید یا رد صلاحیت کاندیدا را ممنوع دانست و ادامه داد: تحریم و کاهش شرکت در انتخابات، بیان توقف زمان انتخابات، هجو، محتوای توهین آمیز علیه انتخابات از دیگر مصادیق جرم در انتخابات است.

کد خبر 4826386
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads