کد خبر: 197132 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 ژانویه 2020 - 08:23

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

لایروبی ۶ هزار هکتار آب‌بندان در ۳ سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره تفاهم میان وزارت جهاد کشاورزی و استانداری گیلان گفت: طبق تفاهم‌نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و استانداران استان‌های شمالی برای واگذاری آب‌بندان، در سه سال گذشته ۶ هزار هکتار آب‌بندان لایروبی شده است.

به گزارش خوبان،  علی درجانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منابع مالی لایروبی آب‌بندان باید پایدار شود، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۰ هکتار آب‌بندان در استان گیلان لایروبی شده که با انتخاب پیمانکاران و انجام کارهای مطالعاتی در حال لایروبی همین مقدار آب‌بندان هستیم.

وی با اشاره تفاهم میان وزارت جهاد کشاورزی و استانداری گیلان گفت: طبق تفاهم‌نامه میان وزارت جهاد کشاورزی و استانداران استان‌های شمالی برای واگذاری آب‌بندان، در سه سال گذشته ۶ هزار هکتار آب‌بندان لایروبی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر نقش ویژه آب‌بندان در تأمین آب کشاورزی تصریح کرد: کشور در شرایط تنش آبی به‌خصوص در مناطقی که از آب سفیدرود استفاده نمی‌کنند مواجه است و در این مواقع آب‌بندان می‌تواند بخش اعظمی از آب کشاورزی را تأمین کند به‌طوری‌که ۲۰ درصد از منابع آبی مزارع کشاورزی از آب‌بندان تأمین می‌شود.

درجانی با اذعان به اینکه تجهیز و نوسازی مزارع بسیار برای کشاورزان حائز اهمیت است، گفت: تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی می‌تواند باعث کاهش مصرف آب و افزایش کیفیت محصول شود و تاکنون ۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان تجهیز شده‌اند.

وی به جایگاه استان گیلان در تجهیز و نوسازی مزارع اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های انجام‌شده در سال جاری، سعی داریم یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی را تجهیز و نوسازی کنیم که استان گیلان دارای رتبه نخست در این حوزه است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads