کد خبر: 197129 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 ژانویه 2020 - 08:16

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

برای بهبود وضعیت زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان تلاش می‌کنیم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در دومین جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای بهبود وضعیت زیرساخت های حوزه سلامت گیلان تلاش می کنیم.

به گزارش خوبان، محمدباقر نوبخت ضمن خوشآمد گویی به اعضای هیات امنای دانشگاه و ابراز خرسندی از میزبانی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اعضای هیات امنا گفت: اگر مختصات دانشگاه علوم پزشکی گیلان و کمبودهای که در گزارش ها ارایه شد، این باشد، بسیار ناراحت کننده و مایوس کننده است.

وی ادامه داد: ما از ارایه گزارش روسای دانشگاه ها و بیان مشکلات از سوی آنان استقبال می کنیم تا در راستای مرتفع نمودن آن کمبودها گام بر داریم.

نوبخت با اشاره به گزارش های رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان که بسیاری از زیر ساخت های اولیه بیمارستان ها و حوزه سلامت گیلان فرسوده و نامطلوب است، تصریح کرد: بعد از ۳۶ سال از قدمت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز نباید وضعیت بیمارستان های گیلان به این وضع باشد.

وی به معاون خود تاکید کرد تا در سریعترین زمان ممکن به گیلان سفر نموده و گزارش کاملی از بیمارستان های گیلان به ایشان ارایه کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از بیان صریح دکتر سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارایه مشکلات حوزه سلامت گیلان تشکرد کرد و در خصوص اتمام پروژه های بیمارستان تالش و لنگرود اظهار داشت: از نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دو بیمارستان جدیدالاحداث لنگرود و تالش تمام شده تلقی می شوند و منابع لازم برای افتتاح این دو پروژه نیز از سوی این سازمان به مسکن و شهرسازی اختصاص یافته است. وی اظهار امیدواری کرد این دو بیمارستان بزودی افتتاح و آماده بهره برداری شوند.

نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست گفت: ضمن اینکه من متعهد هستم در توزیع منابع همیشه بر مبنای عدالت رفتار کنم و گیلان را در کنار سایر استان ها ببینم، اما اگر برمبنای شاخص ها و نرم ها نیاز باشد که به حوزه سلامت گیلان توجه شود، من از هیچ کوششی مضایقه نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت عرصه های مختلف گیلان از حوزه سلامت بهتر است، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد براساس یک زمانبندی مشخص و بر مبنای شاخص ها برای بهبود وضعیت زیرساخت های حوزه سلامت گیلان حرکت کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه  پاداش تمامی بازنشسته های سال ۹۷ پرداخت شده تلقی می شود، اظهار داشت: با مرارت های زیادی توانستیم در شش ماهه اول سال جاری بیش از هشت  هزار میلیارد تومان برای پاداش بازنشسته های سال ۹۷ پرداخت کنیم، اگر پاداش بازنشسته های برخی دانشگاه ها تاکنون پرداخت نشده است، ظرف روزهای آینده پاداش این عزیزان نیز پرداخت خواهد شد.

ارسلان  سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در  دومین جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان که به میزبانی سازمان برنامه بودجه کشور برگزار شد، با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان فقط متعلق به مردم گیلان نیست، بلکه این استان در تمامی ایام سال به ویژه ایام تعطیلات، پذیرایی میهمانان داخلی و خارجی است که این امر موجب افزایش چندین برابری ارایه خدمات درمانی و بهداشتی در این استان می شود.

وی با بیان مشکلات و کمبودهای حوزه سلامت گیلان، اختصاص بودجه جهت خرید خوابگاه دانشجویی، مجوز جذب نیروی انسانی با توجه به افتتاح بیمارستانهای جدید تالش و لنگرود، چهارصد تختخوابی سایت لاکان، توسعه بیمارستان هفده شهریور رشت، تکمیل پروژه های طرح تحول سلامت به ویژه پایگاه های بهداشت، اورژانس بیمارستانی، کلینیک های تخصصی، همچنین خرید تجهیزات پزشکی، پرداخت بخشی از بدهی های دانشگاه، ساخت دانشکده در سایت لاکان و اجرای طرح تحول شهری را خواستار شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads