کد خبر: 197123 - تاریخ: دوشنبه، 13 ژانویه 2020 - 18:38

۲۵ میلیون دلار کالا امسال از منطقه آزاد انزلی صادر شد

واحدهای تولیدی صنعتی فعال در منطقه آزاد انزلی در ۹ ماهه امسال ۲۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کردند.

به گزارش خوبان، ، واحدهای تولیدی صنعتی فعال در منطقه آزاد انزلی در ۹ ماهه امسال ۲۵ میلیون و ۱۳۰ هزار دلار از محصولات خود را به کشورهایی نظیر عراق، ترکمنستان، هنگ کنگ، افغانستان، هندوستان، روسیه و جمهوری آذربایجان صادر کردند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد انزلی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماهه گذشته واحدهای تولیدی صادرکننده منطقه آزاد انزلی محصولات خود را شامل پوشاک، مکمل‌های خوراکی دام، محصولات فلزی، دستگاه دیاگ خودرو و صنایع غذایی و سلولزی را به کشورهای مذکور صادر کردند.

مهدی کاظمیان به صادرات ۱۱۳٫۵ میلیون دلاری این منطقه به کشورهای حاشیه دریای خزر، حوزه خلیج فارس، ترکیه، عراق، چین، هند، ایتالیا و کانادا و کره جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: محصولات صادر شده به این کشورها شامل قطعات خودرو، محصولات کشاورزی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع روغن، مصالح ساختمانی خشکبار و محصولات غذایی هستند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی در ۹ ماهه امسال بالغ بر ۱۲۷٫۶ میلیون دلار از کالاهای تولیدی خود را به بازارهای مصرفی داخل کشور صادر کرده است افزود: محصولات صادر شده از منطقه آزاد انزلی به بازارهای داخلی شامل صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع بسته‌بندی، پلاستیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، نساجی و پوشاک، صنایع سلولزی و محصولات کشاورزی هستند.

کاظمیان با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ واحد تولیدی صنعتی در محدوده منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت هستند از احداث سومین شهرک‌صنعتی در آینده خبر داد و بیان کرد: منطقه آزاد انزلی با اجرای دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی و وظایف اصلی این منطقه در قبال اقتصاد ملی توانست در شاخص‌های اقتصادی به‌ویژه در بخش صادرات عملکرد مثبتی داشته باشد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد انزلی این سازمان را یکی از قطب‌های اصلی حمایت‌کننده از شرکت‌های دانش بنیان معرفی کرد و عنوان داشت: در سال رونق تولید کارگروه توسعه صادرات با حضور مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی و با هدف تسهیل روندهای حمایتی از صادرکنندگان تشکیل شد و حمایت‌های مختلفی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور انجام شد.

وی دلایل استمرار روند مثبت در شاخص‌های اقتصادی از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی را برشمرد و ابراز داشت: فعال کردن ۶۵ واحد تولیدی راکد در سطح منطقه، ایجاد مسیرهای ترانزیتی بین‌المللی با محوریت این منطقه و اجرای تمامی مزایا و معافیت‌های قانونی و بهره‌برداری از زیرساخت‌های مهمی مانند مجتمع بندری کاسپین از علل رشد شاخص‌های اقتصادی منطقه است.

انتهای پیام/۶۱۳/ح

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads