کد خبر: 197011 - تاریخ: شنبه، 11 ژانویه 2020 - 17:37

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان ؛

ضرورت امکان سنجی سرمایه گذاری های دریایی در گیلان

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : اجرای طرح های امکان سنجی ساماندهی سواحل و سرمایه گذاری های دریایی یک نیاز و ضرورت جدی برای گیلان است.

به گزارش خوبان، یونس رنجکش عصر شنبه در کارگروه فنی بررسی طرح پیشنهادی امکان سنجی طرح ساماندهی سواحل و سرمایه گذاری در دریای حوزه استان گیلان در رشت اظهار داشت : با شناسایی موقعیت های مناسب و بهره مندی از ظرفیت های شناسایی شده بهتر می توان اهداف خدمات سرمایه گذاری را تحقق بخشید.

وی با بیان اینکه اجرای این گونه طرح ها می تواند در مدیریت یکپارچه سرمایه گذاری و انسجام بهتر در بهره گیری از ضوابط و مقررات در مسیر توسعه پایدار نقش مهمی داشته باشد، تصریح کرد:  متاسفانه  با وجود برخورداری از مواهب ساحل و دریا در بیش از ۲۹۰کیلومتر نوار ساحلی حوزه جغرافیایی گیلان میزان بهره مندی از این ظرفیت ها در توسعه استان چندان قابل توجه نیست؛  بویژه سرمایه گذاری هایی که می تواند در محیط دریا انجام شود ، تاکنون مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: مزیت های بسیار خوبی در ساحل و دریای گیلان با توجه به آزاد بودن بسیاری از نقاط این نوار با طبیعت منحصر به فرد وجود دارد که عدم امکان سنجی از جاذبه ها و جا نمایی هایی که می تواند بر اساس ضوابط و مقررات موجود در توسعه گردشگری استان انجام گیرد،موجب شده تا از این سرمایه ملی استفاده نشود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان توجه به داشتن نگاه راهبردی در مدیریت دستگاههای اجرایی را یک ضرورت در بهره مندی از این مزیت برشمرد و خواستار همکاری های لازم برای اجرای این طرح شد.

به گفته رنجکش؛  اجرای  این گونه طرح ها موجب تسریع در سرمایه گذاری و هدفمندی گردشگری در استان می شود که رونق اقتصادی و توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی تاکید کرد : بیش از این نباید در مدیریت یکپارچه سواحل و دریای گیلان غفلت کرد و با ارائه راهکارهای مناسب و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی با در نظر گرفتن قوانین و مقررات و توجیه دار بودن طرح های سرمایه گذاری در کنار هدایت صحیح متقاضیان از این فرصت ها استفاده کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads