کد خبر: 196749 - تاریخ: یکشنبه، 5 ژانویه 2020 - 16:09

روز باشکوه اهواز؛

وداع میلیونی مردم اهواز با پیکر حاج قاسم/ خوزستان در یک کلام: انتقام-انتقام +عکس

جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم در اهواز رسانده است بسیار پر حجم است به گونه‌ای که محل‌ برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را ندارد.

به گزارش خوبان خبر ؛  پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابو مهدی المهندس از فرماندهان برجسته محور مقاومت و همرزمان شهیدشان بامداد امروز وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز شد.

مردم خوزستان در اطراف فرودگاه با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و با عزاداری و سوگواری از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش استقبال کردند.

ورود پیکر شهداء به فرودگاه اهواز
 
 
 
لحظه ورود پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی به ایران

حضور کم‌نظیر مردم خوزستان در مراسم تشییع سرداران جهان اسلام

در پی درخواست مردم خوزستان برای میزبانی از پیکر پاک شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم تشییع وی و همراهان شهیدش از ساعت ۷ صبح امروز یکشنبه، ۱۵ دی‌ماه در میدان مولوی اهواز با نوحه‌سرایی آغاز شده است.

لحظه به لحظه سیل حضور مردم خوزستان برای دیدار با پیکر سردار شهید سلیمانی بیشتر می‌شود، آنان آمده‌اند  تا پیوند ناگسستنی با سردار دل‌ها ببندند و بگویند تا پای جان با آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم

تمام اقشار از مرد و زن گرفته تا جوان و پیر، همه برای وداع با “سردار دل‌ها”، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در میدان مولوی اهواز حاضر هستند.

تصویر هوایی از حضور مردم خوزستان در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی

امروز خوزستان بار دیگر فضایی کربلایی به خود گرفت و کسی در خانه نمانده بلکه به احترام سردار دل‌ها، به خیابان‌ها آمده‌اند تا دین خود را به او ادا کنند و بگویند سردار ما نمی‌گذاریم سلاحت بر زمین بماند و تا نابودی کفر راهت را ادامه خواهیم داد.

اهواز امروز نشان از یک روز عادی ندارد بلکه حال و هوایی عاشورایی دارد. فارس‌، عرب ، بختیاری، شوشتری، دزفولی، بهبهانی ، عشایر ، کارمندان، دانشجویان، دانش آموزان و همه وهمه خود را به میدان مولوی اهواز رسانده تا در برابر فرمانده خود تعظیم کنند.

 

شاید امروز دیگر در تاریخ خوزستان تکرار نشود؛ امروز همه در سوگ سردار اشک ریختند امروز همه در غم فراق سردار دل‌ها بر سر و سینه زدند و مجاهدت های شهید سلیمانی را ارج نهادند.

آمریکا این صحنه‌های حضور میلیونی مردم را ببیند ‌و بداند مردم ایران هیچ‌گاه از آرمان‌های خمینی کبیر و امام خامنه‌ای عقب نخواهند نشست و راه و مسیر نورانی سپهبد سلیمانی را با قدرت ادامه خواهند داد.

پیکر المهندس به همراه پیکر سردار سلیمانی برای آزمایش دی ان ای به ایران منتقل شد

الحشدالشعبی اعلام کرد که پیکر «ابومهدی المهندس» برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای به تهران منتقل شده و پس از انجام‌ آزمایش‌ها به نجف باز می‌گردد و در قبرستان «وادی‌السلام» به خاک سپرده خواهد شد.

نخستین تصویر از پیکر سردار سلیمانی

مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و پنج تن از یارانش قرار بود از ساعت ۸ صبح آغاز شود اما به دلیل تراکم شدید جمعیت در مسیر تشییع شهدای مقاومت، آغاز مراسم ‌با مشکل مواجه شده است.

این مراسم قرار بود از میدان مولوی  اهواز شروع و به خیابان سلمان فارسی منتهی شود، اما به دلیل تجمع زیاد جمعیت در مراسم، ‌تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی از خیابان سلمان فارسی اهواز آغاز شد.

شدت تراکم جمعیت ‌در میدان مولوی و خیابان سلمان فارسی به حدی بالاست که ‌سبب شده تاکنون مراسم تشییع آغاز نشود و جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم رسانده‌اند بسیار پرتعداد است به‌گونه‌ای که محل‌های برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را ندارد.

این مراسم قرار بود از ساعت هشت صبح از میدان مولوی  اهواز شروع و به خیابان سلمان فارسی منتهی شود، اما به دلیل تجمع زیاد جمعیت در مراسم، ‌تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی از خیابان سلمان فارسی اهواز آغاز شد.

حرکت خودروهای حامل شهدا از بیمارستان نفت اهواز به سوی محل تشییع

قرار است پیکر این شهید و همرزمانش پس تشییع ‌به حسینیه ثارالله اهواز منتقل ‌و از آنجا برای انتقال به مشهد مقدس به فرودگاه اهواز برده ‌شود.

** لاریجانی: مجلس پیگیر مجازات عاملان شهادت سردار سلیمانی است/ شهادت حاج قاسم شوک عجیبی به ملت‌های منطقه وارد کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه تکان‌دهنده روز جمعه یک‌باره شرایط منطقه و جهان را تغییر داد.

رئیس مجلس با اشاره به نقش سردار سلیمانی در سرکوب تروریست‌های داعش تصریح کرد: ایشان بنا به درخواست دولت‌های عراق و سوریه به کمک مردم این کشورها شتافت و با طراحی دقیق شر تروریست‌ها را از سر مردم زدود. برهمین اساس شهادت او شوک عجیبی به ملت‌های منطقه وارد کرد.

 
طنین شعار”مرگ بر آمریکا”در صحن مجلس

لاریجانی خطاب به رییس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ شما جنایتی بزرگ مرتکب شدید؛ هم‌ردیف جنایت کودتای ۲۸ مردادماه و سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با قاطعیت پیگیر مجازات عاملان این حادثه خواهد بود و ملت ایران باید همبستگی خود را حفظ کنند که این موضوع کلید پیروزی ملت در پیروزی‌هاست.

بی‌تابی مادر شهید مدافع حرم پای تابوت حاج قاسم
 

جوانان خوزستان: ما را برای انتقام خون سلیمانی به عراق اعزام کنید

حضور جوانان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار قاسم سلیمانی بسیار باشکوه است و در میان جمعیت آنها بیشترین شور را دارند.

 
حضور پرشور جوانان و عشایر عرب اهواز

جوانان خوزستان از مسئولان نظام خواستند که آنها را به کشور عراق اعزام کنند تا انتقام خون سردار شهید قاسم سلیمانی را از آمریکا بگیرند.

بازتاب گسترده مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش بر دوش مردم اهواز در شبکه های ماهواره ای مختلف
بازتاب گسترده مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش بر دوش مردم اهواز در شبکه های ماهواره ای مختلف

** پیکر سردار سلیمانی بر دوش مردم خوزستان قرار گرفت

پیکر سردار سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا هم‌اکنون وارد جمعیت شد. مردم در محدوده حسینیه ثارالله (ع) اهواز در حال تشییع پیکر سردار سلیمانی هستند.

 

آیت‌الله عیسی قاسم: آمریکا مطمئن باشد که غرورش را می‌شکنیم / شهید سلیمانی در برابر آمریکا سر خم نکرد

رهبر شیعیان بحرین گفت: آمریکا سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس را ترور کرد که این اقدام بسیار ناشایست بود که از سیاست شیطانی آمریکا نشأت می‌گیرد

وی با تأکید بر اینکه سیاست آمریکا سیاست شیطانی است، افزود: آمریکا مطمئن باشد که غرورش را می‌شکنیم چون ما امت جهاد هستیم امتی که فداکار است و اهل امر به معروف و نهی از منکر است.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: آمریکا زمین را فاسد کرده است، بدترین سیاستی که برای انسان‌ها در عالم اجرا شده است سیاست آمریکا و بهترین سیاست نیز سیاست اسلام است.

 
پیام کودکان فلسطینی برای سردار سلیمانی

شیخ عیسی قاسم با تأکید بر اینکه سیاست آمریکا سیاست شیطان است، گفت: آمریکا دارای روح شیطانی است و این موضوع همه سیاست آمریکا را در بر گرفته است و آن را از بین می‌بریم.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس ادامه داد: این دو شهید عزیز و گرانقدر در برابر آمریکا سر خم نکردند و به‌دنبال نابودی فساد و یاری رساندن به محرومان جامعه اسلامی بودند.

تصویر حاج قاسم در خیابان نیویورک

* پیکر سردار سلیمانی وارد مصلای اهواز شد

پیکر سردار قاسم سلیمانی و یاران شهیدش هم‌اکنون با استقبال گسترده مردم خوزستان وارد مصلای اهواز شد.

 
گریه آیهالله بشیر حسین النجفی هنگام اقامه نماز بر پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش

* خوزستان در یک کلام: انتقام-انتقام

مردم خوزستان امروز حضور پرشوری در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی داشتند و شعارهایشان در یک کلام خلاصه می‌شد: انتقام.

 
 
پوشش مراسم تشییع سردار سلیمانی در تلویزیون جهانی چین

* مردم اهواز: با قاتلان سردار سلیمانی مذاکره نکنید

وداع سردار مهربانی در اهواز اما بسیار متفاوت‌تر از دیگر تجمعات بود، قدیمی‌ترها از رشادت‌های او در هشت سال دفاع مقدس صحبت می‌کنند و جوان‌ترها از خاطراتشان با سردار در حادثه سیل اخیر می‌گویند.

برخی اما او را نمادی برای وجود حس امنیت در کشور می‌نامند و عنوان می‌کنند: دشمنان با آشوب‌ها خواستار سلب امنیت در جامعه بودند که نتوانستند اما برای بسیاری از مردم این کشور حاج قاسم سلیمانی نماد وجود آرامش و امنیت در جامعه بود.

 
ثبت‌نام مردم برای گرفتن انتقام حاج قاسم

یکی از بانوان اهوازی در این خصوص می‌گوید: در نحوه انتقام از دشمنان تابع رهبری خواهیم بود و از مسئولان می‌خواهیم الگوی خود را این سردار بزرگوار قرار دهند.

وی می‌افزاید: مردم به خوبی تشخیص می‌دهند چه کسی حرف می‌زند و چه کسی عمل می‌کند.

یکی دیگر از بانوان اهوازی عنوان کرد: مسئولان همه ایرانی و جزئی از این مردم هستند و ما از آنها انتظار داریم که انتقام خون شهدا را بگیرند.

* دوربین‌ها از ثبت شکوه حماسه حضور مردم خوزستان جاماندند

 شدت عشق و علاقه مردم خوزستان به سردار سلیمانی به گونه‌ای است که دوربین‌های عکاسان و تصویربرداران از ثبت کامل حماسه حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای مقاوت جا ماندند.

پیکر مطهر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی اهواز به میهن بازگشت؛ خیل عظیم جمعیت از فرودگاه تا مناطق مختلف سردار را تنها نگذاشتند.

وداع عشایر عرب خوزستان با شهید حاج قاسم

با وجود اعلام مسئولان برای برگزاری مراسم تشییع از میدان مولوی به سمت چهارراه نادری اما ازدحام جمعیت نه تنها مراسم را با تأخیر چند ساعته مواجه کرد بلکه پیکر شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و دیگر شهدای همرزمش از خیابان سلمان فارسی در آغوش مردم شهید پرور خوزستان به سمت حسینیه ثارالله و سپس مصلی نماز جمعه اهواز تشییع شدند.

*پیکر شهداء راهی مشهد شد

پس از تشییع و وداع جانسوز میلیونی مردم انقلابی خوزستان، دقایقی قبل پیکرهای مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و برادر مجاهدش ابومهدی المهندس، به فرودگاه اهواز انتقال یافتند تا راهی طواف حرم حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) شوند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads