کد خبر: 196638 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 ژانویه 2020 - 14:53

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به بخشنامه وزارت کشور خبرداد:

یک گام تا تبدیل خمام به شهرستان؛ شهرستان شدن یک بخش گام اول در توسعه منطقه‌ای است

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان شدن بخش خمام در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: بنا بر شواهد و قرائن موجود به زودی، بحث شهرستان شدن خمام به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خوبان خبر ؛ نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان شدن بخش خمام در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: بنا بر شواهد و قرائن موجود به زودی، بحث شهرستان شدن خمام به اتمام خواهد رسید.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: شهرستان‌شدن بخش خمام در آخرین مرحله از بازنگری صورت‌گرفته توسط وزارت کشور نهایی گردید و وزیر کشور در در بخشنامه ابلاغی، بخش خمام را رسما به عنوان شهرستان به وزارت آموزش و پرورش معرفی و این موضوع نیز به استاندار گیلان ابلاغ شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل تعیین مناطق مرزی شماره ۱۳۰۹۸۸ مورخ ۱۳۹۸/۷/۲ وزیر کشور موضوع ماده ۲۶ آیین نامه اجرایی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب ۱۳۶۳ نقاط مرزی کشور در استان‌های مختلف تعیین گردید که در استان گیلان در۱۱ شهرستان از جمله شهرستان خمام مناطق مرزی معین گردید.

جعفرزاده ایمن آبادی تحقق خواسته های مردم را از مهم ترین اولویت های مسئولان در چهارچوب قانون بیان کرد و گفت: یقیناً شهرستان شدن یک بخش گام اول در توسعه منطقه ای از حیث تقسیم بندی خواهد بود و توجه به زیرساخت ها و برنامه ریزی اصولی برای توسعه نیز از دیگر گام ها خواهد بود.

وی بر ارتقای سطح بخش‌های دیگر شهرستان رشت در تقسیمات کشوری تاکید کرد و گفت: بنا بر قانون تقسیمات کشوری، هر منطقه‌ای که دارای استعداد ارتقا باشد و شاخص‌ها را داشته باشد می‌تواند به شهرستان تبدیل شود.

این نماینده مجلس افزود: قانون می‌گوید برای هر شهرستان حداقل ۲ بخش و برای ایجاد بخش حداقل ۲ دهستان نیاز است. همچنین قانون مشخص کرده است که برای ایجاد دهستان با توجه به تراکم و مساحت، یک دهستان باید چقدر جمعیت داشته باشد و دست‌کم یک بخش یا شهرستان باید چقدر جمعیت داشته باشد تا ارتقا یابد.

 

به گزارش خوبان خبر ؛ رحمانی فضلی اخبرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای باقی مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به مسائل اجتماعی کار کارشناسی تقسیم‌بندی در مناطق را متوقف خواهیم کرد تا موجب وارد شدن مسائل سیاسی به کارشناسی نشود.   


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads