کد خبر: 196627 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 ژانویه 2020 - 09:25

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان وجود دارد

محمدی با بیان اینکه ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد هشت پروژه مربوط به جهاد کشاورزی تا پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد است.

به گزارش خوبان، «کیوان محمدی» امروز(پنج شنبه، ۱۲ دی) در نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور «نوبخت» معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: ۱۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در گیلان وجود دارد که ازاین تعداد هشت پروژه مربوط به جهاد کشاورزی تا پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه ۲ پروژه در حوزه نوغانداری است افزود: متاسفانه نوغانداری اولویت کشاورزی در گیلان نیست و باید این مشکل در سطح ملی رفع شود.

وی با اشاره به پروژه های اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات تصریح کرد: در شیلات یک پروژه با مشکلات زیست محیطی مواجهه بود که با رفع آن تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

محمدی با اشاره به وجود مشکلات متعدد در پروژه های حوزه صنعت گفت: نوسانات قیمت ارز و تسهیلات بانکی مربوط به تبصره ۱۸ عمده مشکلات این حوزه است.

وی به سدهای لاستیکی در حال احداث استان اشاره و بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها مطلوب بوده و نیازمند تخصیص صدر درصدی هستند.

محمدی از پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز نوآوری استان خبر داد و اذعان کرد: ۱۰۶ میلیارد اعتبار در خصوص پسماند و شیرابه سراوان ابلاغ شده که امیدواریم با مدیریت صحیح شهرداری ها به نتیجه مطلوب برسد.

وی با اشاره به پروژه های تبصره ۱۸ ، سرانه ایجاد اشتغال در صنعت برای گیلان را ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: این سرانه به نسبت سایر استان ها کم بوده و باید میانگین آن به حد نرمال کشوری رسیده تا مشکلات رفع شود.

محمدی با اشاره به سهم بانک ها در پروژه های اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: سهم بانک های استان از هزار و ۳۹۰ میلیارد اعتبار اقتصاد مقاومتی مشخص نیست و برخی با مشکل سرمایه شناور و یا عدم تصمیم گیری استانی در پرداخت تسهیلات مواجه هستند.

پایان پیام/۱۶۵

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads