کد خبر: 196208 - تاریخ: دوشنبه، 23 دسامبر 2019 - 16:53

خطری بنام نهادینه‌سازی بی‌اعتمادی در مردم

روی سخن با خود کارشناس پندار‌های تیمِ پر مدعای اقتصادی و البته امنیتی دولتی است که اینچنین اقدام به شوک درمانی اقتصادی در این شرایط خاص اقتصادی و امنیتی نموده و سخت بتوان باور کرد که از تبعات آن مطلع نبوده باشند.

 مصطفی ابراهیمی*؛ در شرایطی که تورم افسار گسیخته ی حاکم بر کشور بر آحاد جامعه فشار بسیاری وارد کرده و تقریبا کسی را نمی توان یافت که از وضع حاضر گله مند نباشد و تحقیقا چیزی از محبوبیت دولت هم باقی نمانده، بهت آور است که در همین اوضاع مجددا شاهد اجرای طرحی باشیم که به صورت یکباره و گاز انبری اقدام به سهمیه بندی و افزایش سه برابری قیمت بنزین نماید!

قصد کالبد شکافی شعارها و ادعاهای مطرح شده توسط دولت فعلی در جریان انتخابات ۹۲ و ۹۶ را نداریم؛ چرا که همگان از بی اعتباری و رنگ باختگی آنها آگاهند، اما روی سخن با خود کارشناس پندارهای تیمِ پر مدعای اقتصادی و البته امنیتی دولتی است که اینچنین اقدام به شوک درمانی اقتصادی در این شرایط خاص اقتصادی و امنیتی نموده و سخت بتوان باور کرد که از تبعات آن مطلع نبوده باشند.

از منظر پژوهشی موضوع سهمیه بندی بنزین و واقعی‌تر سازی قیمت و مدل های اجرایی آن اعم از اختصاص بنزین به هر فرد ایرانی تا اختصاص بنزین به هر خودرو تا کلا اخذ مالیات از خودروها به نسبت ارزش هر خودرو به طور سالانه به جای گران کردن و سهمیه بندی بنزین؛ محل بحث های فراوانی است، اما از زاویه نگاه مولفه ی امنیت و امنیت پژوهی اینکه در واپسین ماه های سال جاری که با دو اتفاق بزرگ ملی راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن و یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه مواجهیم و به جهت نمایش اقتدار ملی و تقویت امنیت ملی، نیازمند حضور پرشورتر مردم هستیم و جلب هر چه بیشتر اعتماد عمومی یکی از ضروریات فوق العاده محسوب می گردد.

عجیب است که این از درک امنیتی ترین کابینه ی بعد از انقلاب به دور بوده و در کمال کج سلیقگی (اگر نگوییم غرض ورزی) در این برهه حساس اقدام به اجرای غافلگیرانه ی طرح مزبور می نمایند و این چنین با سمباده ی بی تدبیری (اگر نگوییم غرض ورزی) بر روح و روان و جسم خسته و زخمی مردم می کشند و دیدیم آنچه بر حال و روز کشور گذشت و فرصت را برای تسویه حساب ها و آشوب طلبی ها فراهم کرد و چه خانواده ها که داغدار شدند و چه افرادی که مال و اموالشان نابود شد و چه بی گناهانی که از کار بیکار شدند.

به هر جهت اجرای این طرح تنها نان و آبی برای دولت فراهم کرد و دستاوردی که برای مردم داشت همان “تقریبا هیچ” معروف است! البته دیگر دستاورد مهم برای بدخواهان، به آتش کشیدن اندک اعتمادیست که مردم به دولت داشتند و دارند که آنهم با اصرار بر اجرای غلط این طرح، بیم آن می رود که این بی اعتمادی را به سمت و سوی نهادینه شدن در اذهان و قلوب مردم سوق دهد که خود خطری بلقوه و قابل تامل است.

*فعال دانشجویی

پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads