کد خبر: 196128 - تاریخ: شنبه، 21 دسامبر 2019 - 15:46

با مشاهیر پرنده نگری ایران؛

فستیوال پرنده نگری در جیرسرباقرخاله چوکام برگزار شد

 فستیوال پرنده نگری در مجاورت تالاب بین المللی انزلی به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان با حضور مشاهیر پرنده نگری ایران و جمعی از فعالان محیط زیست کشور روز گذشته (جمعه) در مرکز اکوتوریستی روستای جیرسر باقرخاله برگزار شد.

به گزارش خوبان،  فستیوال پرنده نگری در مجاورت تالاب بین المللی انزلی به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان با حضور مشاهیر پرنده نگری ایران و جمعی از فعالان محیط زیست کشور روز گذشته (جمعه) در مرکز اکوتوریستی روستای جیرسر باقرخاله برگزار شد.

پونه نیکوی، مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان در حاشیه این فستیوال، هدف از پرنده‌نگری را لذت مشاهده طبیعت دانست و گفت: حضور پرندگان در محیط های طبیعی مانند تالاب ها، دشت ها، کوه ها، دریاچه ها، جنگل ها، مراتع و حتی پارک های جنگلی برای علاقمندان به طبیعت چشم نواز است.

وی با بیان اینکه روستای جیرسر باقرخاله فضای خوبی برای پرندگان بومی و مهاجر است، اظهار کرد: استقبال دانشجویان از این روستای زیبا بسیار قابل توجه بود، زیرا با پرندگان و گونه های در حال انقراض و طبیعت این پرندگان و زندگی و بقای آنان آشنا شدند.

نیکوی، ترویج فرهنگ گردشگری سبز را یکی از اهداف سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان در برگزاری این فستیوال یک روزه دانست و عنوان کرد: پرنده نگری به عنوان یکی از شاخه های پرطرفدار اکوتوریسیم در دنیا شناخته می شود و لذا می توان با سرمایه گذاری در این بخش رونق گردشگری سبز در استان گیلان را تحقق بخشید.

کامبیز عمویی کارشناس اکوتوریسم نیز در این فستیوال، پرنده‌نگری، کایاک سواری، غذای سنتی و صنایع دستی را از جمله ظرفیت های گردشگری طبیعت در روستای باقرخاله دانست و گفت: امروز به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی گیلان و فعالان محیط زیستی گیلان و تهران و مجموعه آموزشی ارسباران و انجمن پرنده‌نگری ایران و اساتید پرنده‌نگری توانستیم در روستای جیرسر باقرخاله فستیوال پرنده‌نگری را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه باید روستای جیرسر باقرخاله را به عنوان سایت پرنده نگری به گیلانی ها و ایرانی ها علاقمند به طبیعت معرفی کنیم، یادآور شد: هدف دیگر ما این است که شکارچیان منطقه تحت تاثیر فعالیت‌های زیست محیطی قرار گرفته و به عنوان شغل جایگزین شکار به سمت پرنده‌نگری بروند و راهنمای پرنده نگری شوند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads