کد خبر: 19593 - تاریخ: شنبه، 23 فوریه 2013 - 17:34

در حادثه ای تاسف بار؛

آثار ارزشمندومنزل۱۲۰ساله استاد خمامی‌زاده در آتش سوخت

خوبان خبر: به دلیل وسعت حریق و یک پارچگی منازل مسکونی در کوچه‌های تنگ و باریک و نبود دیوارهای آتش‌بُر در سربندی و سفالی بودن سقف این منزل مسکونی که بیش از ۱۲۰ سال قدمت داشت، در آتش سوخت.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، منزل خمامی‌زاده استاد و پژوهشگر فرهیخته و نامی گیلان با قدمت ۱۲۰ ساله به همراه کتابخانه و آثار ارزشمند و نادر وی در آتش‌ سوخت.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت امروز پس از اطفای حریق منزل استاد جعفر خمامی‌زاده گیلان‌شناس و پژوهشگر نامی استان، اظهار کرد: این حادثه که صبح امروز به دنبال تماس تلفنی شهروندان با تلفن سه رقمی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت مبنی بر وقوع آتش سوزی در منزل دکتر خمامی‌زاده واقع در دانش‌سرای رشت اطلاع داده شد.

محمدعلی رفیعی با بیان اینکه بلافاصله ماموران پنج ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند، اذعان کرد: ماموران پس از سه دقیقه در محل حاضر و با دامنه حریق که منزل مسکونی دکتر خمامی‌زاده را به کام خود کشیده بود مواجه شدند.

وی درباره وسعت این آتش‌سوزی، افزود: به دلیل وسعت حریق و یک پارچگی منازل مسکونی در کوچه‌های تنگ و باریک و نبود دیوارهای آتش‌بُر در سربندی و سفالی بودن سقف این منزل مسکونی که بیش از ۱۲۰ سال قدمت داشت، در آتش سوخت.

این مسئول با بیان اینکه در منزل استاد خمامی‌زاده کسی حضور نداشت، تصریح کرد: به دلیل عدم حضور مالک و ساکنان منزل، حریق به سرعت گسترش یافت و به سربندی منزل مجاور سرایت کرد که تمام خودروهای اطفاییه سازمان به همراه ۵۷ نفر نیروی آتش‌نشان در محل حادثه حضور یافتند و به منظور جلوگیری از سرایت آتش به مکان های هم‌جوار، اقدام‌های گسترده ای را انجام دادند و حریق را پس از ۲۵ دقیقه مهار کردند.

رفیعی ادامه داد: آتش‌نشانان تمام تلاش خود را در خاموش کردن آتش به‌کار گرفتند اما این ساختمان تاریخی و ۱۲۰ ساله که منزل یکی از بزرگ مردان شهر رشت بود به همراه کتابخانه و آثار ارزشمند و نادری که در آن نگه‌داری می‌شد در آتش سوخت.

وی دلیل بروز این حادثه تاسف‌بار را در دست بررسی عنوان کرد و یادآور شد: میزان خسارت توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی رشت در دست بررسی است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads