کد خبر: 195846 - تاریخ: شنبه، 14 دسامبر 2019 - 16:59

رونمایی از پهپاد سم‌پاش در مزارع گیلان

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به معرفی برترین محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان گفت: اخیراً یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و استان گیلان یک پهپاد را برای سم‌پاشی مزارع و شناسایی بعضی از مزارع تولید کرده‌اند.

به گزارش خوبان، علی باستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک علم و فناوری رابط بین صنعت و دانشگاه است، اظهار کرد: پارک علم و فناوری برای دانشجویانی که فارغ‌التحصیل شده و دارای ایده هستند ولی شرایط ایجاد کار ندارند به‌عنوان یک رابط عمل کرده و شرایط را برای کار فراهم می‌کند.

وی با اشاره به میزان کمک‌های پارک علم و فناوری به فارغ‌التحصیلان گفت: ایجاد شرایط کار، تسهیلات ازجمله کمک‌های پارک علم و فناوری به فارغ‌التحصیلان است علاوه بر این موارد باید این افراد از مربی هانی در که حوزه نمایشگاه و دیگر موارد فعالیت دارند باید استفاده کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان لازمه رشد و پیشرفت کشور را توجه به دانشجویان دارای ایده عنوان کرد و افزود: باید شرایط را برای دانشجویانی که دارای ایده هستند فراهم کرده و باعث رشد آنان شویم زیرا این افراد به توسعه کشور کمک می‌کنند.

باستی با اذعان به اینکه باید از ظرفیت شرکت‌های خلاق نهایت استفاده را کرد، گفت: شرکت‌های خلاق ایده‌های خود را ارائه کرده و تغییرات محسوسی را استان گیلان انجام دادند به‌طوری‌که بعضی از این شرکت‌ها در حوزه اقامتگاه‌های بوم گردی دارای ظرفیت بسیار خوبی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان با تأکید بر طراز مالی مناسب شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بیان کرد: ما هرساله تراز مالی شرکت‌های دانش‌بنیان را بررسی کرده و خوشبختانه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند چون تحریم عاملی شد تا این شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به‌خوبی در کشور فروخته و یا صادر کنند.

باستی با اشاره به معرفی برترین محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان افزود: اخیراً یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و استان گیلان یک پهپاد را برای سم‌پاشی مزارع و شناسایی بعضی از مزارع تولید کرده که از نمونه خارجی آن‌ها بسیار بهتر و کارآمدتر است به‌گونه‌ای سم را به‌صورت یکنواخت در مزارع پخش می‌کند.

وی با اشاره ویژگی‌های نمایشگاه پارک علم و فناوری گیلان که در هفته پژوهش برگزار شد، گفت: در این نمایشگاه ۳۰ نهاد مختلف شرکت کرده و ۳۰۰ طرح هم ارائه شد که مهم‌ترین ویژگی این نمایشگاه حضور شرکت‌های خلاق و مرکز نوآوری صنایع خلاق، برگزیده شدن چند طرح دانش‌آموزی و معرفی چند طرح بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads