کد خبر: 195838 - تاریخ: شنبه، 14 دسامبر 2019 - 13:35

سبقت گروه‌های جهادی از مسؤولان/مادرشادخالی خانه‌دار شد

چند ماه از خبر زندگی سخت و طاقت‌فرسای پیرزنی شادخالی از توابع شفت نگذشت که گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) دست‌به‌کار شد و خانه‌ای درخور برای این شیر زن گیلانی ساخت.

در دنیایی که آدمی خبر از همسایه‌اش ندارد و کسی به درد دل و زندگی کسی گوش نمی‌سپرد، کسانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی برای شادی و آسایش مردمی که حتی یک‌بار نیز اسمشان را نشنیده و چهره‌شان را ندیده‌اند، خدمت بی‌منت می‌کنند.

جوانان گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) یکی از این افرادی است که از سال ۹۴ شروع به وقف زمان و زندگی خود برای نیازمندان کرده است.

از اهداف اولیه این گروه جهادی خدمت و یاری‌رساندن به مناطق نیازمند حاشیه شهر همچون مناطق عینک در رشت،نخودچر، دخانیات، ولوکس و احمد گوراب شفت است.

گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) در این مناطق بسته‌های غذایی، بسته‌های پوشاک و دارویی، لوازم خانه و بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش آموزان  توزیع می‌کند.

برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات ضعیف حاشیه شهر از دیگر برنامه‌ها و اهداف فرهنگی این گروه جهادی و جوانانی است که به‌جای برخی مدیران فرهنگی کمبودهای فرهنگی شهر را این‌گونه پوشش می‌دهند.

 

جوانان مؤمن این گروه جهادی با تأسی از سیره آن امامی که نام مبارکش را بر گروه جهادی خود نهاده‌اند، ۵۵ خانواده را که به لحاظ فرهنگی و مالی کم برخوردار هستند تحت پوشش خود درآورده‌اند و علاوه بر آن هرجای دیگری که نیاز به خدمت باشد نیز برمی‌خیزند و به این وظیفه که برای خود دیکته کرده‌اند، عمل می‌کنند.

خدمت به مردم سیل‌زده لرستان در قالب اعزام افراد در اردوی جهادی به این مناطق، اردوی جهادی مناطق روستایی حویق تالش از دیگر خدمات مقدس این جوانان است که می‌توان ادعا کرد مدیران اجرایی زمان بحران هستند.

در تیرماه سال ۹۸ بود که خبری در رسانه‌ها پیچید که دل همگان را آزرد، مادری شادخالی که حدود یک سال در گرما و سرما در کلبه‌ای چوبی زندگی می‌کرد و از کمترین امکانات زندگی بی‌بهره بود و با لهجه شیرین شمالی از تنها آرزویش می‌گفت آرزو دارم برم خونه خودم، حتی شده یک ماه زندگی کنم، اگه بعدازآن بمیرم دیگه ناجی (آرزویی) ندارم …

همین جوانان گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع)  پس از شناسایی این مادر، آشیانه‌ای برایش ساختند که امروز با حضور بسیاری از «مسؤولان» رسماً افتتاح شد، این جوانان معتقدند که فرقی برایشان ندارد مسؤولان در گذشته کجا بودندو آیا در زمان ساخت این خانه و جهادهای دیگر در کنارشان بوده‌اند یا خیر، هدفشان مقدس و آن هم خدمت به کسانی است که نیازمند خدمتشان هستند و در این راه از پای نخواهند نشست.

منبع: فارس

انتهای پیام

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads