کد خبر: 195828 - تاریخ: شنبه، 14 دسامبر 2019 - 09:03

عرصه بر شکارچیان غیرمجاز گیلان تنگ شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از اقدامات قاطعانه حفاظتی یگان حفاظت محیط زیست استان با جمع آوری ۱۵۰ رشته تله شکار پرندگان در پارک ملی بوجاق و دام های هوایی توسط کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست لنگرود خبر داد.

به گزارش خوبان، ساسان اکبری پور  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از اقدامات قاطعانه حفاظتی یگان حفاظت محیط زیست استان با جمع آوری ۱۵۰ رشته تله شکار پرندگان در پارک ملی بوجاق و دام های هوایی توسط کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست لنگرود خبر داد.اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان ، پارک ملی خشکی – دریایی بوجاق میزبان ورود تعداد قابل توجهی از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی است و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست برای افزایش امنیت این زیستگاه برای زمستان گذرانی پرندگان، اقدام به برنامه ریزی گشت های منظم کنترل پیشگیرانه در حوزه استحفاظی پارک کرده است.
بوجاق ؛ تنها پارک ملی – خشکی دریایی کشور واقع در کیاشهر در  شرق گیلان  است که  در روزهای اخیر خبر احیاء آن منتشر شد؛ این پروژه با هدف احیاء و حفظ پارک ، بهره برداری خردمندانه از جاذبه های بوم گردی با رویکرد آموزشی و جلب مشارکت مردمی در امر  حفاظت بهینه از عرصه های طبیعی ، آشنایی بوم گردان با ارزش ها و اهمیت محیط زیست پیرامون ، ارتقاء فرهنگ محیط زیستی ، کاهش بهره برداری غیر اصولی و تخریب محیط زیست و حفظ و بقاء تنوع زیستی و گونه های ارزشمند اجرا شد. 
وی  همچنین افزود: عملیات پیاپی کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست چاف و چمخاله لنگرود در شرق گیلان نیز برای جمع آوری دام های هوایی و تخریب کومه های شکار غیر مجاز در مناطق کیاکلایه،کلیدبر، سلطانمرادی، سادات محله، پاپکیاده، حسن آباد ادامه دارد.
اکبری پور  اضافه کرد: در این عملیات حدود دو کیلومتر دام هوایی به همراه دیگر ادوات جرم کشف و ضبط شد.
چاف و چمخاله  از مناطق گردشگری مطرح گیلان در شهرستان لنگرود واقع در شرق گیلان هستند که بیشترین تعداد هتل ها و اقامتگاه های این شهرستان در این مناطق قرار دارند .
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان همچنین گفت:اقدامات حفاظتی یگان حفاظت محیط زیست استان با قاطعیت کامل ادامه دارد و با همراهی نیروی انتظامی استان و حمایت کامل دستگاه قضایی تا پایان فصل شکار و صید ادامه خواهد یافت.
وی یادآور شد: پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان در اجرای وظایف محوله سازمانی در سال جاری تاکنون موفق به کشف و ضبط بیش از دو هزار و ۶۶۴ مورد از انواع ادوات صیدآبزیان و تورآلات زنده‌گیری پرندگان شکاری و مهاجر شده اند.
وی اظهار داشت: این اقدام در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های محیط‌ زیست استان و مناطق تحت مدیریت با انجام گشت‌های شبانه‌روزی و پایش بازارهای محلی به صورت محسوس و نامحسوس انجام شده است. 

منبع :ایرنا

انتهای پیام/۲۳

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads