کد خبر: 195805 - تاریخ: جمعه، 13 دسامبر 2019 - 17:19

آزادی ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در گیلان در سال جاری

رئیس ستاد دیه استان گیلان گفت: در هشت ماهه امسال ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در گیلان آزاد شدند.

به گزارش خوبان، علیرضا یزدانی رئیس ستاد دیه استان گیلان در خطبه های پیش از نماز جمعه رشت اظهار داشت: سال گذشته ۳۵۷ زندانی جرایم غیر عمد و در هشت ماهه امسال نیز ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان گیلان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

وی افزود: البته این تعداد زندانی حدود ۱۳۰ میلیارد تومان دیون و بدهی داشتند که بخش بزرگی از این مبلغ را خیران تقبل کردند و ۴۵ میلیارد تومان نیز از این رقم توسط شاکیان گذشت شد و امیدواریم که این روند همچنان تا پایان سال ادامه یافته و هیچ زندانی جرایم غیرعمدی را در گیلان و در کل کشور پشت میله ها ی زندان نداشته باشیم .

وی تصریح کرد: گذشت شاکیان اقدام خداپسندانه شایسته است آنگونه که از امامان خود آموخته ایم لذتی که در گذشت است در انتقام نیست و باید در راستای ترویج این کار نیکو و اقدامات خیرخواهانه و گذشت در جامعه تللاش کنیم و امید است با بزرگی و گذشت بسیاری از این از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شوند.

وی ادامه داد: همچنین حدود شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز از این دیون توسط ستاد دیه تامین شد و در ماه مبارک رمضان نیز طی گلریزانی که برگزار گردید، حدود ۱٫۵ میلیارد تومان جمع آوری و در اختیار ستاد دیه قرار گرفت.

رئیس ستاد دیه گیلان در ادامه به جایگاه این استان در کشور اشاره و بیان کرد: گیلان جزو استانهای برتر در این حوزه شناخته شده ودر میان سه استان برتر در کشور در این حوزه است.

یزدانی  در ادامه از افراد مومن و خیر گیلان خواست که در امور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیشتر ورود یافته تا این افراد نیز بتوانند با پرداخت بدهی های خود، از زندان آزاد شده و به خانواده های خود بازگردند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads