کد خبر: 195780 - تاریخ: پنج‌شنبه، 12 دسامبر 2019 - 09:33

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شمار جانباختگان بیماری آنفلوآنزا در گیلان به ۹ نفر افزایش یافت

از ابتدای امسال تا ۲۰ آذر ۹ نفر در گیلان به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خوبان،  طبق اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای امسال تا تاریخ ۲۰ آذر تعداد ۹ نفر در گیلان که اغلب دارای بیماری زمینه‌ای بودند به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند علاوه بر این‌ها آمارها نشان می‌دهد حدود ۳ هزار و ۳۱۷ مورد شبه آنفلوآنزا نیز در این استان گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران  به تشریح بیشتر وضعیت بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در استان پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای امسال تا ۲۰ آذر تعداد هزار و ۱۵۴ نفر بیمار شدید تنفسی در ۳۵ بیمارستان گیلان بستری شدند که همه آن‌ها پس از دریافت خدمات درمانی لازم مورد مداوا قرار گرفتند.

فردین مهرابیان با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۴۹۷ مورد آنفلوآنزای شدید منجر به بستری در استان گیلان داشتیم خاطرنشان کرد: طبق آزمایشات انجام شده و با گرفتن نمونه سوآپ حلق از بیمارانی که به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزای شدید در بیمارستان‌های گیلان بستری شده بودند نمونه ۱۳۷ مورد از این بیماران مثبت اعلام شد.

وی از انجام نمونه سوآپ حلق بر روی بیمارانی که امسال به علت ابتلا به ویروس آنفلوآنزا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان مراجعه کرده‌اند خبر داد و افزود: نتیجه نمونه‌گیری‌های انجام شده ۶۸ مورد از این بیماران مثبت اعلام شده که از این بین تاکنون ۹ نفر که اغلب آن‌ها دارای بیماری زمینه‌ای بودند جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر داروی آنفلوآنزا توسط دو داروخانه خصوصی استان توزیع می‌شود خاطرنشان کرد: معمولاً با شروع فصل سرما شاهد شیوع آنفلوآنزای فصلی هستیم اما امسال شیوع این بیماری ویروسی در استان، کشور و حتی کل دنیا کمی زودتر از همیشه شروع شده است.

مهرابیان شستن مرتب دست‌ها جهت جلوگیری از انتقال ویروس از دست‌ها به مخاط بینی و دهان و چشم را امری لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: با توجه به اینکه منشأ بیماری آنفلوآنزا ویروسی است مردم و شهروندان باید از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم سرماخوردگی به شدت خودداری کنند.

وی استفاده از ماسک برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا و حفظ فاصله حداقل یک متری از دیگران هنگام سرفه و عطسه را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: بیماران قلبی، دیابتی، مادران باردار، کودکان، سالمندان، بیماران تحت شیمی‌درمانی و دیالیزی و نظایر این باید بیشتر از سایر افراد موازین بهداشت فردی را رعایت کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۶۱۴/ش

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads