کد خبر: 195765 - تاریخ: پنج‌شنبه، 12 دسامبر 2019 - 09:11

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان:

نصب سرعت‌گیرها در محورهای مواصلاتی گیلان ضابطه‌مند می‌شود

نصب سرعت‌گیر در محورهای مواصلاتی و در محدوده‌ ورودی شهرهای استان گیلان برای جلوگیری از ورود خسارت و آسیب به وسائط نقلیه به‌‌‌ویژه ناوگان باری ضابطه‌مند می‌شود.

به گزارش خوبان،  یکی از موضوعاتی که همواره در محورهای مواصلاتی و جاده‌های گیلان به‌‌عنوان یکی از استان‌های شمالی دارای یک بافت جغرافیایی ویژه مطرح بوده نصب سرعت‌گیرها است که اخیراً راهداری با توجه به نارضایتی‌هایی که وجود دارد خواستار اصلاح و ضابطه‌مند شدن نصب این موانع ترافیکی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، حفظ ایمنی راه‌ها و ارتقاء سطح آن را یکی از اولویت‌های این دستگاه اعلام کرد و بیان داشت: نصب تجهیزات و انواع نشانگرها در سطح راه‌ها، کنترل و اصلاح آن‌ها برای افزایش این ایمنی به‌‌‌ویژه در محورهای مواصلاتی گیلان فرآیند پیچیده‌ای دارد.

محمدرضا نازک‌کار ضمن انتقاد از افزایش بی‌رویه نصب سرعت‌گیرهای بعضاً غیر‌ضرور در محورهای مواصلاتی و در محدوده ورودی شهرهای استان گیلان عنوان کرد: انجام این کار باعث وارد آمدن خسارت و آسیب به وسائط نقلیه به ویژه ناوگان باری شده است بنابراین به‌کارگیری از چنین موانع ترافیکی باید با دقت بیشتری همراه باشد.

وی ایجاد خسارت و آسیب به رویه راه‌ها، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی گیلان را از دیگر تأثیرات منفی نصب غیراصولی سرعت‌گیرها دانست و گفت: بررسی مجدد سرعت‌گیرهای موجود و تصمیم‌گیری در مورد برچیدن یا اصلاح آن‌ها امری ضروری است که کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان باید در جهت انجام آن اقدام کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تشکیل کمیته کارشناسی ایمنی حمل و نقل استان خبر داد و اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با پلیس راه و مجموعه دانشگاه گیلان برای دریافت جزییات آماری تصادفات و تجزیه و تحلیل آن‌ها نیز از جمله اقداماتی است که به صورت جدی توسط این دستگاه در حال پیگیری است.

نازک‌کار اجرای آموزش‌های مرتبط با ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها به دانش‌آموزان در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: به منظور ارتقاء سطح دانش ترافیکی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های گیلان و کاهش بروز حوادث ترافیکی اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در این استان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در مدت دو دهه از ارائه آموزش‌های طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز گیلانی از آن بهره‌مند شده‌اند خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث ارائه آموزش، همزمان نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزشی ترافیکی در مدارس تحت پوشش این طرح انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی را از دیگر اقدامات این دستگاه برای ایمن‌سازی فیزیکی راه‌ها خواند و گفت: در مدت اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها انواع اقلام کمک آموزشی با محوریت مسائل ترافیکی بین دانش‌آموزان توزیع شد.

انتهای پیام/۶۱۴/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads