کد خبر: 195747 - تاریخ: چهارشنبه، 11 دسامبر 2019 - 14:09

رودخانه های گیلان زخمی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه

رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برداشت شن و ماسه آسیب جدی به رودخانه ها و اکوسیستم منطقه می زند.

به گزارش خوبان، ساسان اکبری پور  گفت: در راستای پیشگیری و پایش رودخانه های استان و جلوگیری از تخریب بستر رودخانه در سال جاری، تاکنون بیش از ۶۰ مورد از این نوع تخلفات که باعث صدمات شدید زیست محیطی، تخریب بستر و تغییر اکوسیستم رودخانه ها شده جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: علاوه بر جلوگیری از فعالیت، پرونده این افراد برای اخذ ضرر و زیان وارده و ثبت در سوابق این پیمانکاران به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.

اکبری پور با بیان اینکه رودخانه های گیلان زخمی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه هستند، ادامه داد: امروز نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت و کنترل منطقه با دو خودرو سنگین که در حال برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه بودند مواجه شدند.

وی خاطرنشان کرد: دو پیمانکار متخلف حین ارتکاب جرم دستگیر، و پس از مستندسازی جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه و تخریب بستر رودخانه به مقامات قضایی معرفی می شوند، افزود: تمام پیمانکاران که پس از طی مراحل قانونی موفق به اخذ مجوز برداشت از رودخانه های استان می شوند، مکلف به رعایت دقیق تمام بندهای مجوز در خصوص حفظ محیط زیست هستند.

وی تصریح کرد: این پیمانکاران در زمان اجرا پروژه به صورت ویژه مورد پایش اداره یگان این اداره کل خواهند بود و در صورت تکرار تخلف بصورت عدم رعایت حجم و ارتفاع و عمق  و برداشت، در تقاضاهای بعدی آنان مورد نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads