کد خبر: 195739 - تاریخ: چهارشنبه، 11 دسامبر 2019 - 11:46

میزان مصرف مواد مخدر در استان گیلان کاهش یافت

میزان مصرف مواد مخدر در گیلان کاهش یافته است به طوری‌که هم‌اکنون نرخ شیوع مصرف آن در استان حدود ۲.۹۲ درصد و پایین‌تر از آمار کشوری برآورد می‌شود.

به گزارش خوبان، اخیراً نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشورمان چیزی حدود ۵٫۴ درصد اعلام شد در حالی‌ که برآوردها و آمارها نشان می‌دهد در استان گیلان تمایل به مصرف مواد مخدر کاهش یافته تا جایی که نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در این استان به‌علت اجرای اقدامات مثبت هم‌اینک به ۲٫۹۲ رسیده است.

آسیب‌های اجتماعی نظیر استعمال انواع مواد مخدر و روان گردان‌ها از جمله موضوعات بسیار نگران کننده در عصر حاضر محسوب می‌شوند و بر همین اساس یکی از راهکارهای مختلفی که در زمینه مبارزه با اعتیاد در کشورها و جوامع مطرح شده تأکید بر راه‌های درمانی و سپس اجرای برنامه‌هایی با هدف پیشگیری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از صد سال زمان برای مبارزه با مواد مخدر در جهان وقت صرف شده است عنوان کرد: با تمام اقدامات و تلاش‌های انجام شده در سطح جهانی اما اثرگذاری اقدامات مقابله‌ای برای مبارزه با مواد مخدر تاکنون بسیار کم بوده است.

بیشتر بخوانید
هشدار مراجع عظام تقلید نسبت به توطئه آمریکا برای جوانان ایرانی / مسئولان با قاچاقچیان مواد مخدر مقابله جدی کنند

آیت‌الله صافی گلپایگانی: مبلغان حوزه باید جامعه را نسبت به آفات مواد مخدر آگاه کنند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با آیت‌الله سبحانی دیدار کرد

علی باقری جمهوری اسلامی ایران را به واسطه تقدیم ۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز پرچمدار مبارزه با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده بین‌المللی نرخ شیوع و مصرف انواع مواد مخدر در سطح جهان از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۵ معادل ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده که موضوعی نگران کننده است.

وی نرخ شیوع و مصرف مواد مخدر در کشورمان را ۵٫۴ درصد اعلام کرد و ابراز داشت: در حال حاضر میزان مصرف مواد مخدر در گیلان به نسبت کل کشور کاهش یافته و به عدد ۲٫۹۲ درصد رسیده است که نشان می‌دهد اقدامات بسیار خوبی در این استان از حیث پیشگیری‌، درمان معتادان و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان حمایت‌های اجتماعی و اشتغال افراد و معتادان بهبود یافته را یکی دیگر از دلایل کاهش مصرف مواد مخدر در این استان دانست و گفت: برای مبارزه اصولی با مواد مخدر و پیشگیری از شیوع آن در سطح جامعه باید دستگاه‌های مختلف ضمن هماهنگی با هم اقدامات لازم را انجام دهند.

باقری تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را یکی از معضلات بزرگی که جامعه جهانی با آن مواجه است نامید و خاطرنشان کرد: الگوی مصرف تریاک به عنوان یک ماده سنتی مخدر هم‌اینک در جهان تغییر پیدا کرده و شاهد گرایش افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت استعمال مواد مخدر صنعتی نظیر ماری جوآنا، شیشه و گل هستیم.

وی اینکه مواد صنعتی مخدب هیچ‌گونه ضرر و آسیبی به بدن وارد نمی‌کند را شایعه‌ای دروغ دانست و عنوان کرد: بر اساس تحقیقات مصرف تریاک در جهان ۲۵ درصد نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته در حالی‌که میزان مصرف هروئین ۲۵ درصد و ماده صنعتی و خطرناک شیشه ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان کاهش سن اعتیاد افراد به مصرف مواد مخدر صنعتی را در کشورها خبری نگران کننده اعلام کرد و بیان داشت: سیستم تولید، توزیع و پخش مواد مخدر در سطح جهان در مقایسه با قبل بسیار پویا شده و تمرکز خود را روی بنیان خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان گذاشته است.

انتهای پیام/۶۱۴/ح

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads