کد خبر: 195727 - تاریخ: چهارشنبه، 11 دسامبر 2019 - 08:36

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان:

ذخیره آب سد سفیدرود از مرز ۵۰۰ میلیون متر مکعب هم گذشت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه حجم آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود از مرز ۵۰۰ میلیون متر مکعب هم گذشت، گفت: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۷۶ درصدی ذخیره آب هستیم.

به گزارش خوبان، وحید خرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود تا به امروز، اظهار کرد: در حال حاضر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۷۶ درصدی میزان ذخیره آب دشت سد سفیدرود هستیم.

وی با بیان اینکه آب ذخیره شده پشت سد سفیدرود از مرز ۵۰۰ میلیون متر مکعب هم گذشت، افزود: تاکنون ۵۵۲ میلیون مترمکعب از حجم سد مخزنی سفیدرود آبگیری شده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۳۱۳میلیون مترمکعب بود.

خرمی با اشاره به افزایش دو برابری ورودی آب سد سفیدرود، افزود: ورودی آب سد ۶۲ مترمکعب بر ثانیه گزارش شده که در مقایسه با ۳۱ مترمکعب پارسال دو برابر شده است.   

وی در ادامه گنجایش سد سفیدرود را بیش از یک مترمکعب عنوان و تصریح کرد: آب ۱۷۲ هزار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار گیلان از این سد مخزنی ۵۰ ساله تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان همچنین با اشاره به وضعیت سد آیت الله بهجت شهر بیجار رودبار، بیان کرد: در حال حاضر ۹۷ میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره شده که در مقایسه با ۴۹ میلیون مترمکعب پارسال دو برابر شده است.

خرمی افزود: بر اساس الگوهای بارش پیش بینی می شود برای اولین بار از زمان بهره برداری از سد آیت الله بهجت تاکنون در ماه های آینده شاهد سرریز این سد باشیم.

کد خبر 4794152
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads