کد خبر: 195693 - تاریخ: سه‌شنبه، 10 دسامبر 2019 - 08:37

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو در سال ۹۹ ادامه دارد

محمد حسین قربانی از تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات اقلام دارویی، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خوبان، محمد حسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات اقلام دارویی، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی در سال ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: ارز دو نرخی برای واردات کالا‌ها فسادآور است بنابراین برای جلوگیری از این کار باید یک سامانه جامع نحوه تخصیص ارز تعریف شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد شرایط ویژه لایحه بودجه سال آینده عنوان کرد: به طور قطع و یقین و با توجه به فضای بین‌المللی حاکم، بودجه سال ۹۹ کمی انقباظی‌تر از بودجه امسال بسته شده است به همین دلیل ناچاراً و از روی اجبار بسیاری از ردیف‌ها و جداول توسط دولت و مجلس حذف می‌شود.

بیشتر بخوانید: کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور جبران می شود

قربانی با بیان اینکه به علت عدم تحقق یافتن منابع عمومی کشور، دولت و مجلس راهی به غیر از این کار ندارند تصریح کرد: اینکه دولت در حوزه بهداشت و درمان مجدداً ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را در قالب یارانه اختصاص می‌دهد امری بسیار خوشحال کننده است، اما برای این کار باید یک سامانه جامع طراحی شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طبق تجربیات قانونگذاری و بودجه‌نویسی هر کجا که ارز دونرخی شده فساد را در جامعه به دنبال داشته است ابراز داشت: دولت باید ارز یارانه‌ای را با شفافیت لازم جهت تأمین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص دهد تا در این مسیر منابع کشور به هدر نرود.

او حمایت از مردم و حوزه بهداشت و درمان را از طریق پرداخت مستقیم یارانه بهتر از تخصیص مستقیم آن در قالب ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دانست و گفت: اینکه ما ارز یارانه‌ای را مجدد برای تأمین اقلام مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان در نظر بگیریم و بعد یک تیم ویژه نظارتی تشکیل بدهیم چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در کشور جهت تخصیص مستقیم یارانه به حوزه بهداشت و درمان سخن گفت و افزود: نبود یک ساختار منسجم در حوزه بیمه‌ها و یا عدم اطلاع دقیق از میزان افراد بیمه شده از جمله موانع موجود برای این کار تلقی می‌شود.

قربانی ضمن تأکید بر لزوم نظارت در حوزه تخصیص ارز یارانه‌ای برای تأمین کالا‌های اساسی اظهار داشت: رعایت نکردن ساختار طرح تحول سلامت بر اساس سیستم ارجاع، پزشک خانواده، کارت الکترونیک سلامت و حذف هم‌پوشانی بیمه‌ها از مواردی است که در تخصیص یارانه مستقیم به حوزه بهداشت و درمان اختلال ایجاد می‌کند.

او واردات دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص و یا مواد اولیه تولید دارو را نیازمند استمرار نگاه و رویکرد‌های حمایتی دولت خواند و عنوان کرد: امیدواریم در سال ۹۹ برای تخصیص بدون حاشیه ارز یارانه‌ای ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی جهت واردات اقلام دارویی، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی در درجه نخست یک سامانه جامع تعریف شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads