کد خبر: 195659 - تاریخ: دوشنبه، 9 دسامبر 2019 - 09:34

رئیس دادگستری انزلی:

به اسم حضور گردشگر محیط زیست تالاب را به خطر می اندازند | بدون دلیل اداره ای را متهم به فساد نکنید

رئیس دادگستری بندر انزلی با اشاره به اینکه شاهد هستیم به اسم حضور گردشگر محیط زیست تالاب را به خطر می اندازند، گفت: اگر دستگاه قضا در این زمینه ورود کرده و جلوی ساخت و ساز را گرفته به خاطر پرونده هایی بوده که طی آن شاهد خشک کردن تالاب و تغییر کاربری در این زمینه بودیم.

به گزارش خوبان به نقل از ایسنا، بهزاد براری در جلسه رسیدگی به مشکلات روستاهای شهرستان بندرانزلی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان نمی خواهد در زمینه استفاده از تالاب حقی از کسی ضایع شود و اگر کاری هم انجام شده در حرایم این تالاب بوده و برای حفظ محیط زیست، اشتغال و پایدار ماندن تالاب است.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم به اسم حضور گردشگر محیط زیست تالاب را به خطر می اندازند، گفت: اگر دستگاه قضا در این زمینه ورود کرده و جلوی ساخت و ساز را گرفته به خاطر پرونده هایی بوده که طی آن شاهد خشک کردن تالاب و تغییر کاربری در این زمینه بودیم.

رئیس دادگستری شهرستان بندرانزلی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه افراد بدون دلیل هیچ اداره ای را متهم به فساد نکنند، متذکر شد: با مراجعه به یک اداره و عدم کارکرد صحیح یک فرد از پرسنل، نمی توان اداره را متهم به فساد کرد و هر کسی ادعایی دارد باید از طریق قانون پیگیر موضوع مد نظر خود باشد و از نشر اکاذیب در این زمینه پرهیز کند.

اسماعیل قاسمی، بخشدار مرکزی شهرستان بندرانزلی نیز، فرسوده بودن ماشین آلات جمع آوری پسماند را یکی از مشکلات دهیاری ها در بندرانزلی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه عمر مفید این ماشین آلات ۱۵ سال تعریف شده، به دلیل مسافت زیاد بین روستاها و همچنین استفاده زیاد از این ادوات، فرسودگی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه پنج روستا در محدوده منطقه آزاد داریم، اظهار کرد: سال‌هاست که صدور پروانه در روستاها انجام می‌شود، اما عواید آن را منطقه آزاد می گیرد.

بخشدار مرکزی انزلی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی پرداختی ها توسط دولت کفاف هزینه ها را نمی دهد و همین مسئله نارضایتی مردم و دهیاری ها را به دنبال دارد و شاهد مراجعات مردمی به دهیاری ها و بخشداری ها در این زمینه هستیم و حتی بعضی دهیاری ها هنوز حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند.

قاسمی با اشاره به موضوع حریم و بستر تالاب، خاطرنشان کرد: تعدادی از روستاهای شهرستان با افزایش حریم تالاب توسط وزارت نیرو مواجه شدند و همین امر باعث شده تا در روستاهایی که طرح هادی دارد و در این زمینه هزینه صورت گرفته با مشکلاتی مواجه شوند.

بخشدار مرکزی انزلی با اشاره به وجود دو مرکز ایستگاه آتش نشانی در کپورچال و آبکنار، عنوان کرد: عدم پرداخت حقوق طی چند ماه اخیر پرسنل و فرسوده بودن ماشین آلات آتش نشانی از جمله مشکلات این دو روستاست.

وی در پایان تاکید کرد: با جدیت به دنبال فراهم کردن زیرساخت های لازم جهت اجرا و پیگیری کمیته انطباق در سطح شهرستان هستیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads