کد خبر: 195608 - تاریخ: یکشنبه، 8 دسامبر 2019 - 09:43

افزایش ۸۰۰ تنی ظرفیت کارخانه کمپوست شهرداری رشت

در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت از افزایش ۸۰۰ تنی ظرفیت کارخانه کمپوست شهرداری رشت در آینده‌ای نزدیک با افزایش سوله‌های جدید خبر داده شد.

به گزارش خوبان،  رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت صبح امروز در جلسه یک‌صد و هشتاد و ششم این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت شانزدهم آذر مصادف با روز دانشجو اظهار کرد: ۱۶ آذر جزو تاریخ پرافتخار مردم ایران و نماد مبارزه با استکبار جهانی است.

احمد رمضانپور با بیان اینکه دانشجویان در آن سال‌ها در شانزدهم آذر پرچم مبارزه با استکبار را برافراشتند، افزود:  دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون به ایران اعتراضات شدیدی در آن سال به راه انداختند و در این راه نیز جان خود را فدا کردند.

وجود فرصت‌های بالقوه در رشت

رمضانپور با بیان اینکه  مدیریت صحیح در توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های شهر بسیار تأثیرگذار است، افزود: اندیشه و قدرت ریسک‌پذیری مدیران متفاوت است و در حال حاضر دنیا به سمت مدیریت بدون پول حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در گذشته تبریز یک روستای بزرگ محسوب می‌شد، بیان کرد:  با نگاه مدیریت بدون پول و مشارکت سرمایه‌گذاران این شهر در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت  به وجود فرصت‌های بالقوه در رشت اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت ثابت‌قدم  به‌عنوان شهردار رشت گام‌های مؤثری پیرامون مشارکت شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در رشت برداشته شد اما پس‌ازآن  با تغییر سیاست‌ها در بسیاری از بخش‌ها شرکت‌های خُرد با منابع مالی محدود برای همکاری با شهرداری انتخاب شدند که در بسیاری از مواقع برای تأمین هزینه‌های اولیه  با مشکل مواجه هستند.

گره کور بی‌پولی در مدیریت شهری رشت

رمضانپور با تأکید بر اینکه نقشه راه کمیسیون عمران شورای شهر رشت مدیریت بدون پول است افزود: مدیریت شهری در رشت باید از گره کور بی‌پولی خلاص شود.

وی با بیان اینکه  برخی از پروژه‌های حوزه مدیریت شهری چندین سال است که مطرح شده‌اند، تصریح کرد:  برخی از پروژه‌ها ماده ۴۸  شامل حالشان شده است و در حال حاضر حوزه معاونت عمرانی شهرداری رشت در تلاش است تا با سامان بخشیدن به این پروژه‌ها درنهایت به جمع‌بندی‌های خوبی برسد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت به وضعیت رودخانه‌های رشت و سراوان اشاره کرد و گفت: درباره رودخانه‌ها و سراوان باید همگی کمک کنند و یکسری پروژه‌های مدیریت شهری  که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و به اتمام برسند.

رمضانپور با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌های مدیریت شهری  خواست و نیاز شهروندان موردتوجه باشد، بیان کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار دارد و با اتمام این پروژه‌ها  مردم از عملکرد شورا و شهرداری  رشت مطلع می‌شوند.

بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی برای پسماند شهرهای شمالی کشور

رمضانپور با بیان اینکه  برای پسماند شمال کشور ردیف ۱۸۰ میلیارد تومانی در بودجه مشخص شده است، تصریح کرد: شهرهای ساری و نوشهر از این بابت از رشت  جلوتر  هستند و متأسفانه تاکنون سهم ۲۵ درصدی بابت احداث زباله‌سوز به رشت پرداخت نشده است.

وی با تأکید بر اینکه  با اختصاص اعتبار دولتی مراحل احداث زباله‌سوز سرعت می‌گیرد، افزود: با اقدامات انجام‌شده  طی ۶ ماه آینده بخش زیادی از مشکلات زباله سراوان به‌خوبی ساماندهی می‌شود و در حال حاضر با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی به این مهم اقدامات خوبی در سراوان در دست اجرا است و  تا پایان سال خبرهای خوشی از این بابت به اطلاع مردم رشت می‌رسانیم.

جوایز تشویقی در بخش ساخت‌وساز در رشت

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به بررسی لایحه جایزه تشویقی در بخش ساخت‌وساز در شهر رشت بیان کرد: در راستای اجرای ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۹۴ و به‌منظور افزایش نقدینگی  و وصول مطالبات شهرداری،  افزایش قدرت رقابت‌پذیری و رضایتمندی و تشویق به سرمایه‌گذاری در بخش ساخت‌وساز جوایز تشویقی شهرداری رشت در بخش‌هایی اجرایی می‌شود.

رمضانپور به لایحه ساماندهی دکل‌های مخابراتی در رشت اشاره کرد و گفت:  شهرداری رشت در گذشته دراین‌باره مطالعاتی انجام داده است و باید از نتایج این مطالعات در این زمینه استفاده شود.

انتقاد از سیما و منظر رشت

وی با انتقاد از اینکه شهر رشت به لحاظ سیما و منظر وضعیت مناسبی ندارد، افزود: با تجمیع دکل‌های مخابراتی شاید بتوانیم تا حدودی از این نابسامانی جلوگیری کنیم و معتقدم باید با اپراتورهای مختلف نشست‌هایی داشته باشیم و با بحث و گفت‌وگوی بیشتر راهکاری مناسب از این بابت پیدا کرده و در تمامی موارد به حفظ سلامت شهروندان باید توجه شود.

توجه به ایجاد سرانه فرهنگی در بخش جوایز تشویقی ساخت‌وساز در رشت

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ایجاد سرانه فرهنگی در لایحه جایزه تشویقی در بخش ساخت‌وساز در رشت حمایت شود، اظهار کرد: در جوایز تشویقی در بخش ساخت‌وساز باید به این مبحث نگاه ویژه‌ای معطوف شود.

رضا رسولی  به لایحه ساماندهی دکل‌های مخابراتی در رشت اشاره کرد و گفت: در کیش اتفاقات خوبی از این بابت رقم خورده است و معتقدم در رشت نیز این تجمیع انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه پیگیر تجمیع دکل‌های مخابراتی در رشت هستم افزود: در گذشته شهرداری رشت از طریق مشاور دراین‌باره مطالعاتی انجام داده است و قرار بود بر اساس مطالعات انجام‌شده جانمایی دکل‌ها انجام شود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه شهرداری رشت می‌تواند  از این مبحث به‌عنوان یک درآمد پایدار استفاده کند، تصریح کرد: معتقدم نباید به بروکراسی این لایحه اضافه شود و با تولی گری سازمان فاوا شهرداری رشت می‌توانیم این لایحه را به‌خوبی به سرانجام برسانیم.

تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در کنار جانمایی علمی دکل‌های مخابراتی در رشت

مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه سامان‌دهی دکل‌های مخابراتی در رشت اظهار کرد: نوع قرارگیری دکل‌ها در پشت ساختمان‌ها و حیاط مردم در رشت چندان قابل‌پذیرش نیست و در مجموعه پنج نوع دکل شامل پخش رادیو و تلویزیون، آنتن‌های نقطه‌به‌نقطه، آنتن‌های مخابراتی و اپراتورهای همراه اول و … وجود دارد که امواج الکترومغناطیسی پخش می‌کنند.

مهدی برزگر با بیان اینکه در بحث جانمایی این دکل‌ها دو دیدگاه وجود دارد، افزود: دسته نخست طرفدار این هستند که چنانچه این دکل‌ها را توسعه دهیم از باب سلامت بهتر است و دسته دوم معتقدند با تجمیع این دکل‌ها توان خروجی الکترومغناطیسی آن افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه این دکل‌ها در تهران در پشت‌بام خانه‌ها و در رشت در حیاط برخی خانه‌ها احداث‌شده‌اند، بیان کرد: برخی معتقدند که این امواج می‌تواند موجب سقط‌جنین و ایجاد نقص در نسل آینده، اختلالات عصبی و غیره شود.

مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه موافق تجمیع دکل‌ها هستم، گفت: این اپراتورها شرکت‌های بسیار ثروتمندی هستند و باید با استفاده از این فرصت در کنار جانمایی علمی دکل‌ها یک بسته سرمایه‌گذاری خوب نیز برای رشت تعریف کنیم.

مسؤولیت اعضای شورای شهر رشت در قبال سلامت شهروندان

مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت به قانون حفاظت در برابر اشعه مصوب ۱۳۶۷ در ایران اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون اگر دکلی در جایی قرار است احداث شود دفتر حفاظت از اشعه که زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی است باید صلاحیت احداث آن را تائید کند.

 برزگر با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر رشت در قبال ایمنی و سلامت شهروندان مسؤول هستند، بیان کرد: در صورت تأیید دفتر حفاظت از انرژی سازمان انرژی اتمی مشکلی درباره اجرای این لایحه وجود ندارد.

اختلاف‌نظر پیرامون لایحه جوایز تشویقی شهرداری رشت در ساخت‌وساز 

مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود پنج ماه پیش لایحه جایزه تشویقی شهرداری رشت در بخش ساخت‌وساز تدوین شد اظهار کرد: با توجه به اختلاف‌نظرهایی که درباره این لایحه وجود داشت جلسات متعددی به‌منظور رفع مغایرت‌ها برگزار شد.

مسعود آرستن با بیان اینکه بر اساس این لایحه در صورت اعتراض افراد به فیش صادره، فیش موردنظر بدون در نظر گرفتن موارد تشویقی جهت طرح در کمیسیون ماده ۷۷ ارائه می‌شود، افزود: پس از اعلام رأی کمیسیون ماده ۷۷ هر مبلغ فیش صادره شامل موارد تشویقی می‌شود.

قابلیت تعدد صدور فیش برای یک پروژه در شهرداری رشت

سید مسعود موسوی مشاور دیگر کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ضوابطی که  پیرامون ساخت‌وساز در رشت مطرح می‌شود باید ساده‌تر باشد اظهار کرد: با این اقدام قابلیت رانت کم‌تری ایجاد می‌شود و متأسفانه در شهرداری رشت تعدد فیش‌ها برای یک پروژه قابلیت صدور دارد.

ایجاد استخر شیرابه در سراوان

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به  پروژه‌های در حال اجرای حوزه مدیریت شهری رشت اظهار کرد: پروژه پسماند در شهرداری رشت در اولویت امور قرار دارد و حالت امنیتی پیدا کرده است.

فرامرز جمشیدپور با بیان اینکه در سراوان  زمین موردنیاز  را از منابع طبیعی دریافت کرده‌ایم افزود: در این منطقه ۳۰ هزار مترمربع خاک نباتی را برداشت کرده‌ایم و دو سوله با متراژ یک هزار و ۴۰۰ مترمربع احداث کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه پیمانکار در حال نصب تجهیزات مربوط به تصفیه‌خانه  است بیان کرد: پروژه تصفیه‌خانه شیرابه سراوان در ابتدا با ظرفیت نیم لیتر در  ثانیه اجرایی شد و در حال حاضر توانایی تصفیه سه لیتر در ثانیه را نیز دارد.

 معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت به احداث  دیوار ه حفاظتی سراوان اشاره کرد و گفت:  این دیواره حفاظتی طی  دو ‌ماه آینده تکمیل می‌شود.

جمشیدپور با اشاره به ایجاد استخر شیرابه در سراوان افزود: این پروژه به اعتباری بالغ برسه میلیارد تومان نیاز دارد و شیرابه‌ها در داخل این استخر وارد و به آرامش می‌رسند و پس‌ازآن می‌توانیم برای تصفیه‌خانه‌ها پمپاژ کنیم.

افزایش ۵۰۰ تنی ظرفیت کارخانه کمپوست تا پایان سال

وی با بیان اینکه ظرفیت  کارخانه کمپوست شهرداری رشت نیز افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد:  کارخانه کمپوست در ابتدا با ظرفیت روزانه پانصد تن احداث شد اما خروجی آن ۲۵۰ تن بود و  در حال حاضر با سوله‌های ایجادشده ظرفیت آن رو به افزایش است و تا پایان  سال به ۵۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند.

 جمشیدپور با تأکید بر اینکه ایجاد سوله‌های جدید در کارخانه کمپوست موردتوجه است افزود: با احداث این سوله‌ها ظرفیت کارخانه کمپوست به روزانه ۸۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند.

بهینه‌سازی دکل‌های مخابراتی در رشت

نماینده سازمان فاوا شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه ساماندهی دکل‌های مخابراتی در رشت اظهار کرد: ساماندهی دکل‌های مخابراتی که مربوط به سایت‌های مخابراتی در املاک عمومی شهر است و به‌نوعی موجب آشفتگی در فضای بصری شهری شده‌اند در دست بررسی است.

هانی عسگری با بیان اینکه به‌واسطه عدم وجود سیاست واحد هرکدام از اپراتورها در گذشته نسبت به ایجاد دکل‌های متعدد اقدام کرده‌اند، افزود: در فاصله ۲۰ متری دکل‌های رایتل، ایرانسل و همراه اول در کنار هم دارند و در این راستا با ساماندهی دکل‌های مخابراتی  به سمت بهینه‌سازی و استفاده از امکانات یکدیگر هدایت می‌شوند.

عسگری با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته  سامانه مشخصی به‌منظور ساماندهی این دکل‌ها در شهرداری رشت وجود نداشت بیان کرد: به‌واسطه نوع پوشش بام‌ها در رشت که شیروانی هستند نمی‌توانیم احداث دکل‌ها را بر روی بام خانه‌ها داشته باشیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads