کد خبر: 195598 - تاریخ: دوشنبه، 9 دسامبر 2019 - 10:51

مسوول اداره حیات وحش سازمان محیط زیست گیلان ؛

باکلانها در معرض انقراض نیستند

وی افزود: مرگ و میر باکلانها فصلی است ومیزان تلفات این گونه مهاجر با توجه به تعداد بالای آنها قابل توجه نیست. سال گذشته در حدود ۱۰۰۰۰ باکلان درگیلان سرشماری شدند و خوشبختانه این پرندگان درمعرض انقراض نبوده و مورد حمایت نیستند.

به گزارش خوبان، فیلم کشته شدن دهها پرنده آبزی (باکلان) در ساحل حاجی بکنده خشکبیجار از روز گذشته در فضای مجازی تحت عنوان کشتار دسته جمعی باکلانها توسط صیادان درحال همرسانی است. به گفته فعالان زیست محیطی این پرندگان در اثر خفگی در تورهای صیادان تلف شده اند.

« حسین علینژاد » رییس اداره نظارت برحیات وحش سازمان محیط زیست استان نیز با تایید این موضوع ، گفت: این پرندگان در دسته های ۵۰۰ تا هزار تایی به تورهای صیادان که درحال بالا کشیدن  صید هستند هجوم آورده و تعدادی از آنها بر اثر گیر کردن در تورها دچار خفگی می شوند.

وی افزود: مرگ و میر باکلانها فصلی است  ومیزان تلفات این گونه مهاجر با توجه به  تعداد بالای آنها قابل توجه نیست. سال گذشته در حدود ۱۰۰۰۰ باکلان درگیلان سرشماری شدند و خوشبختانه این پرندگان درمعرض انقراض نبوده و مورد حمایت نیستند.

مسوول اداره حیات وحش سازمان محیط زیست گیلان در خصوص اقدامات لازم برای جلوگیری از این اتفاق تاکید کرد: از صیادان خواستیم درهنگام بالا کشیدن تور صیادی و هجوم باکلانها با ایجاد سرو صدا این پرندگان را از تورهای صیادی دور نگاه دارند.

گفتنی است باکلانها از جمله پرندگان مهاجری هستند که گونه بومی آن نیز در استان زندگی می کنند.

گیلان همه ساله میزبان ۲۵۰ هزار پرنده مهاجر ازعرضهای شمالی زمین و مناطق سردسیر سیبری برای زمستان گذرانی و تامین غذا به تالابها و آب بندانهای خود است. تالاب های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان مهاجرت  پرندگان را به خود اختصاص می دهند.

 

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads