کد خبر: 195592 - تاریخ: شنبه، 7 دسامبر 2019 - 17:49

معاون صید و بنادر ماهیگیری استان گیلان :

ماهی کفال بیشترین ماهی گرفتارشده در تور صیادان

معاون صید و بنادر ماهیگیری استان گیلان با اشاره به میزان صید ۳۳۶ تنی ماهی در گیلان گفت: در گیلان ۱۱۱ تن ماهی سفید، ۱۹۲ تن ماهی کفال و سه تن از دیگرگونه‌های ماهی استخوانی صید شده است.

به گزارش خوبان، اکبر ایلدرم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهی یکی از راه‌های کسب درآمد در استان گیلان است، اظهار کرد: ما در گیلان دارای نوار ساحلی بسیار زیاد و ارزشمندی هستیم که می‌تواند به اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال از طریق صید ماهی کمک کند.

وی با اشاره کاهش صید ماهی در استان گیلان گفت: صید ماهی در گیلان از ۲۰ مهر آغاز و صیادان گیلانی تا به این لحظه ۳۳۶ تن ماهی صید کردند که نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش ۵۷ درصدی مواجه بودیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری استان گیلان با اشاره به گونه‌های مختلف صید ماهیان در دریای خزر بیان کرد: در طی این مدت ۱۱۱ تن ماهی سفید، ۱۹۲ تن ماهی کفال و سه تن از انواع ماهی‌های دیگر صیدشده است که باید این آمار افزایش پیدا کند.

ایلدرم لازمه افزایش صید ماهی و جبران عقب‌ماندگی را مناسب بودن شرایط آب و هوایی عنوان کرد و افزود: تعداد روزهای صید ماهی در گیلان ۵۵ روز بوده که ۱۲ روز آن را صیادان به علت کولاک بودن دریا از دست دادند و امیدواریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی ورود ماهیان سفید به دریای خزر بتوانیم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌های تعاونی پره صیادی در گیلان بیان کرد: در گیلان چهار هزار صیاد در قالب ۴۹ شرکت پره صیادی فعالیت می‌کنند که تاکنون ۱۵۳ میلیارد ریال ماهی استخوانی صید کردند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads