کد خبر: 195356 - تاریخ: دوشنبه، 2 دسامبر 2019 - 17:12

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مطرح کرد

رونق تولید از دستاوردهای راه اندازی شورای حل اختلاف بخش صنعت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: راه اندازی شورای حل اختلاف بخش صنعت گامی مثبت در جهت رونق تولید است.

به گزارش خوبان ، فرهاد دلق پوش امروز در جلسه افتتاح و شروع به کار شعبه ویژه شورای حل اختلاف بخش صنعت، گفت: با توجه به حجم بالای امور موجود در قوه قضاییه شعبه ویژه شورای حل اختلاف در بخش صنعت می تواند به عنوان پلی بین کارآفرینان صنعتی و دستگاه قضایی ایفای نقش کند و در سرعت حل فصل برخی از دعاوی تاثیر مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: به طور کلی ایجاد شوراهای حل اختلاف به صورت تخصصی کارکرد خوبی در جهت رفع دغدغه های فعالان همان حوزه و تسریع و تسهیل در رسیدگی به مسائل حقوقی و مشکلات تخصصی است.

دلق  پوش راه اندازی شورای حل اختلاف بخش صنعت را گامی مثبت در جهت ایجاد تفاهم و اعتماد و درک متقابل دستگاه قضایی و کارآفرینان استان دانست و ادامه داد: این اقدام شایسته دستگاه قضایی بسیار به رفع مشکلات و موانع بخش تولید و اشتغال کمک خواهد کرد و گامی مثبت در جهت رونق تولید محسوب می شود.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف با توجه به فلسفه اولیه خود یعنی ایجاد صلح و سازش به سهولت می توانند بخشی از حجم کار قوه قضاییه را کاهش دهند و در این زمینه انجام فرهنگ‌سازی لازم، تاثیر مناسبی بر حل و فصل دعاوی حوزه صنعت و تولید از طریق ایجاد تفاهم و اعتمادسازی خواهد داشت و این کاری ارزشمند در حمایت از تولید است.

رییس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جهت کمک به فعال سازی شورا با همکاری تشکل های تخصصی بخش صنعت و معدن برای تسریع امور و روان سازی بررسی مشکلات اعلام آمادگی می کند و در کنار بخش خصوصی و دستگاه قضایی در این زمینه فعال خواهد بود.

دلق پوش در ادامه به ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به دعاوی معدنی نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای معادن استان که به ریاست استاندار گیلان تشکیل می شود، این پیشنهاد ارائه شد و با استقبال مسئولان ذیربط قضایی مواجه شد که در اولین فرصت مقدمات این کار فراهم می آید.

انتهای پیام 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads