کد خبر: 195324 - تاریخ: یکشنبه، 1 دسامبر 2019 - 16:24

مدیرکل بهزیستی گیلان

معلولان ۲ درصد جمعیت گیلان را تشکیل می دهند

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه معلولان دو درصد جمعیت این استان را تشکیل می دهند، گفت: بهزیستی گیلان به ۲۷ هزار خانوار دارای معلول مستمری پرداخت می کند.

به گزارش خوبان،  حسین نحوی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین در اداره کل بهزیستی گیلان با تأکید بر لزوم شناسایی عوامل ایجاد معلولیت، اظهار کرد: امروزه انجام مشاوره‌های ژٰنتیک از تولید نوزادان معلول جلوگیری می کند.

بیماری های غیر واگیر عامل بیشتر معلولیت‌ها

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از تولید نیز برخی عوامل سبب ایجاد معلولیت در افراد می شود، گفت: بیماری‌های غیرواگیر اعم از هپاتیت، دیابت، تروما برخی از مهم ترین عوامل ایجاد آسیب در معلولیت افراد هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به فعالیت ۹ مرکز مشاوره ژنتیک در استان گیلان، افزود: سالانه سه هزار نفر در این مراکز مشاوره‌های تخصصی دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در گیلان تروما سه برابر متوسط کشوری است، تصریح کرد: سالانه ۷۰ هزار کودک از سوی سازمان بهزیستی در سنین ۳ تا ۶ سالگی مورد معاینه و غربالگری قرار می گیرندسالانه ۷۰ هزار کودک از سوی سازمان بهزیستی در سنین ۳ تا ۶ سالگی مورد معاینه و غربالگری قرار می گیرند.

نحوی نژاد با تأکید بر لزوم پیشگیری از حوادثی که سبب ایجاد معلولیت در افراد، بیان کرد: ۴۶ هزار خانوار دارای معلول در استان گیلان وجود دارد که ۲۷ هزار خانوار مستمری بگیر سازمان بهزیستی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه ۳۵ درصد جامعه معلولان استان گیلان را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می دهند، افزود: ۳۷ مرکز شبانه روزی برای ارائه خدمات به معلولان در استان گیلان فعالیت می کنند که دو هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به فعالیت ۳۳ مرکز روزانه در استان گیلان، تصریح کرد: هزار نفر نیز از خدمات این مراکز بهره‌مند می شوند.  

واگذاری ۱۵۰ واحد مسکونی تا پایان سال به معلولان

وی با بیان اینکه ۱۸ مرکز ویزیت در منزل فعال هستند که ۸۰۰ معلول از خدمات ان بهره‌مند می شوند، تصریح کرد: پنج مرکز مبتنی بر خانواده نیز از سه سال گذشته تاکنون در استان گیلان راه‌اندازی و حدود ۵۰۰ معلول نیز از خدمات مراقیبین رسمی و غیررسمی در منازل بهره‌مند می شوند.

نحوی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه دو درصد جمعیت استان گیلان را معلولان تشکیل می دهند بر همین اساس اداره کل بهزیستی گیلان با تشکیل کمیسیون‌های پزشکی ارائه خدمت می کنند و این کیسیون‌ها همیشه بازنگری و نقش‌های موجود برای ارائه خدمات بهتر برطرف می شود.

وی به موضوع مناسب سازی معابر عمومی نیز اشاره و اظهار کرد: نحوه اجرای قانون مناسب سازی با مشکلاتی مواجه است. میانگین مناسب سازی در کشور ۳۰ درصد از که این میزان در استان گیلان ۳۷ درصد بوده که مطلوب نیست و نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به تأمین مسکن برای معلولان و خانوارهای دارای معلول نیز اشاره کرد و افزود: در هفته بهزیستی ۲۰ واحد مسکونی به معلولان استان گیلان واگذار شد و در این هفته نیز ۱۱۰۰ واحد در کل کشور واگذار می شود که سهم گیلان ۲۰ واحد مسکونی است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال نیز ۱۵۰ واحد مسکونی دیگر در استان گیلان آماده تحویل به معلولان خواهد بود.

کد خبر 4785581
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads