کد خبر: 194868 - تاریخ: شنبه، 16 نوامبر 2019 - 16:10

استاندار گیلان در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح کرد؛

افزایش قیمت کالاها به بهانه اصلاح نرخ بنزین، تخلف است| انبارها وضعیت مطلوبی دارند

استاندار گیلان با اشاره به اصلاح نرخ بنزین، این مهم را حاصل مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه دانست و با تصریح اینکه انبارها مملو از کالاهای اساسی است، افزایش قیمت اقلام به بهانه اصلاح نرخ بنزین را تخلف دانست.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع در جلسه ستاد تنظیم بازار با اشاره به تغییر نرخ بنزین طی روزهای گذشته اظهار کرد: اصلاح قیمت بنزین در راستای عملیاتی شدن مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه است.

وی با بیان اینکه دولت با وجود داشتن مجوز قانونی در شش سال گذشته، تنها دو بار اصلاح قیمت بنزین را انجام داده، تصریح کرد: دولت تلاش کرد تا این رویداد را تا حد ممکن به تعویق اندازد اما با بر اساس تصمیم جمعی این اتفاق صورت گرفت.

زارع تاکید کرد: همه بخش ها اعم از دولتی، خصوصی،نیرهای مسلح،دستگاه های امنیتی و مردم باید کوشش کنند تا با همدلی و هم افزایی این طرح به درستی اجرا شود.

استاندار گیلان با اشاره به این مطلب که منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها عمدتا صرف حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دهک های پایین می شود ، گفت: شرط رئیس جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین این بود که حتما همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عینا به مردم بازگردد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شمول بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی، از طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین ،بیان کرد: در راستای اجرای این سیاست، نخستین مرحله واریز حمایت معیشتی حداکثر تا ۱۰ روز آینده انجام می شود.

وی به شایعات پیش آمده در خصوص افزایش قیمت سایر کالاها به دنبال اصلاح نرخ بنزین خاطرنشان کرد: افزایش قیمت هرگونه کالا به بهانه افزایش قیمت بنزین تخلف است و در جهت جلوگیری از این معضل نظارت های دقیقی بر بازار اعمال می شود .

استاندار گیلان بر لزوم نظارت دقیق ستاد تنظیم بازار و دستگاه های نظارت بر قیمت ها جهت اطمینان بخشی به مردم و رفع نگرانی آنها تاکید کرد و گفت: مردم می‌توانند هرگونه افزایش قیمت را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

 وی با اشاره به تامین مناسب کالاهای اساسی در بازار و وضعیت مطلوب انبارها،بیان داشت: طبق اعلام مراجع قانونی، کشور به لحاظ تامین کالاهای اساسی و استراتژیک در بالاترین نقطه قرار دارد.

دکتر زارع تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین بر روی هزینه های تولید، فراوری و توزیع محصولات کشاورزی و غذایی، تاثیرگذاری چندانی ندارد زیرا عمده سوخت ماشین آلات کشاورزی و حمل و نقل بین شهری کالاها، گازوئیل است که قیمت آن تغییری ندارد.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل کالاها مشمول افزایش قیمت نمی شود ،گفت: در رابطه با کرایه‌ حمل‌و نقل مسافری نیز طبق آمارهای ارائه شده توسط وزارت کشور و وزارت راه‌وشهرسازی؛ در همه حوزه‌ها همچون سرویس مدارس، آژانس‌ها، وانت‌بارها و حتی تاکسی‌های اینترنتی تدابیر لازم اندیشده شده است.

زارع؛ واقعی شدن قیمت سوخت در کشور را موجب کاهش میزان یارانه های پنهان انرژی خواند و گفت: طی روزهای اخیر شاهد کاهش برخی اقلام در سبد غذایی خانوار همچون گوشت و مرغ بوده ایم که این سیاست حمایتی با تلاش مسئولان و تعامل بخش خصوصی ادامه دارد.

وی در پایان حفظ منافع ملی را وظیفه ای همگانی خواند و تاکید کرد: اجازه نمی دهیم که سودجویان به بهانه افزایش نرخ بنزین موجبات نگرانی مردم و یا افزایش دیگر اقلام را فراهم کنند، از اینرو دستگاه ها نظارتی باید در اسرع وقت با متخلفان برخورد و نتایج پیگیری ها را به اطلاع عموم برسانند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads