کد خبر: 194843 - تاریخ: شنبه، 16 نوامبر 2019 - 10:48

در اقدامی خیر خواهانه ؛

تپش قلب نوجوان خشکبیجاری در تهران

قلب نوجوان ۱۶ساله دچار مرگ مغزی، روز گذشته از طریق اورژانس هوایی برای پیوند از رشت به تهران منتقل شد.

به گزارش خوبان خبر ؛ قلب نوجوان ۱۶ساله دچار مرگ مغزی،  روز گذشته از طریق اورژانس هوایی برای پیوند از رشت به تهران منتقل شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این باره اظهار داشت: قلب نوجوان ١۶ساله گیلانی که  بر اثر سانحه تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش، با جت اختصاصی سازمان اورژانس هوایی کشور به تهران انتقال یافت.

این مقام مسوول ادامه داد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اداره پیوند وزارت بهداشت، صبح امروز برای سومین بار قلب یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان رازی رشت پس از فراهم آوری در سریع ترین زمان ممکن (حدود یکساعت) به صورت هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد تا به یک کودک ۵ ساله نیازمند پیوند زده شود. 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این مهم، با مشارکت سازمان اورژانس هوایی کشور، اداره کل پیوند وزارت بهداشت و با بکار گیری جت اختصاصی، آمبولانس، موتور لانس انجام شد، خاطرنشان کرد: انتقال این عضو پیوندی، با همکاری سازمان اورژانس هوایی کشور، اورژانس ۱۱۵ گیلان، هواناجا، نیروی انتظامی، فرودگاه گیلان، دانشگاه های علوم پزشکی گیلان، تهران و ستاد وزارت بهداشت صورت گرفت.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه، کبد این نام آور گیلانی به یک مرد ۵٨ ساله پیوند زده شد، تصریح کرد: دو کلیه این نوجوان، به یک زن ۴٩ ساله و یک مرد ۵٠ ساله پیوند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان، بیان کرد: این ششمین مورد پیوند کبد در سال ٩٨ و شانزدهمین پیوند کبد و در مجموع هجدهمین پیوند در گیلان بوده است.

 

 

انتهای پیام

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. هنرجویان هنرستان ستوده
     | 2019/11/16 - 12:16
    پاسخ

    برای شادی روح همکلاس مان ؛ امیررضای عزیز دعا می کنیم . روحت شاد و یادت گرامی باد رفیق.(هنرجویان هنرستان ستوده خشکبیجار)

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads