کد خبر: 194840 - تاریخ: شنبه، 16 نوامبر 2019 - 10:31

مدیرکل شیلات گیلان:

صید ۸ میلیارد تومانی صیادان پره گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه حدود پنج هزار صیاد در پره های مجاز در طول نوار ساحلی این استان به صید اشتغال دارند، گفت: از ابتدای زمان صید تاکنون ۲۳۰ تن ماهی به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان توسط شرکت تعاونی های پره صید شده است.

به گزارش خوبان، صمد درویشی، اظهار کرد: صید ماهی از دریای خزر در ناحیه غرب استان از ۲۰ شهریور و برای مابقی نوار ساحلی از ۲۰ مهر با مجموع ۴۹ شرکت تعاونی پره و توسط صیادان آغاز شده است.

وی افزود: توپوگرافی کف دریا و ناهمواری های آن منطقه باعث شده تا صید سالانه کمتر از نواحی دیگر باشد. همچنین ماهیان کفال ابتدا از سمت غرب مهاجرت کرده و با شروع فصل سرد خارج می شوند لذا برای ایجاد عدالت و استفاده پره، موعد صید در منطقه غرب زودتر آغاز می شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه از ابتدای زمان صید تاکنون ۲۳۰ تن ماهی به ارزش بیش از هشت میلیارد تومان توسط شرکت تعاونی های پره صید شده، تصریح کرد: ۷۷ درصد ماهیان صید شده از گونه کفال هستند و اینگونه اولین گروه ماهیان مهاجر به سمت ساحل در این فصل هستند.

درویشی با اشاره به اینکه حدود پنج هزار صیاد در پره های مجاز در طول نوار ساحلی به صید اشتغال دارند، گفت: پیش بینی می کنیم امسال شش هزار تن صید ماهیان استخوانی در منطقه غرب استان محقق شود.

وی با بیان اینکه همه شرکت های تعاونی پره در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسیده اند، تصریح کرد: تشکل های تعاونی صیادی پره از لحاظ ساختاری تحت نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و از نظر فعالیت های صید و بهره برداری تحت مدیریت اداره کل شیلات هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه گشت ساحلی و دریایی برای برخورد با صید غیر مجاز فعالیت های سودجویان را رصد می کند، متذکر شد: هرگونه صید با ابزار مشهود غیرمجاز مشمول قانون حفاظت از آبزیان شده و متخلفان جهت پیگیری قضایی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شوند.

درویشی خاطرنشان کرد: عملیات صید تنها از طریق شرکت های تعاونی پره که دارای پروانه و مجوز صید از شیلات هستند، مجاز خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads